پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان ابن سینا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

داروهای خارجی بیماران ام اس به طور کامل تحت پوشش بیمه نیست

پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان ابن سینا با اشاره به قرار گرفتن بیماری ام اس در ردیف بیماری‌های خاص گفت: داروهای خارجی بیماران ام اس به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

عبدالرضا ناصر مقدسی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان ابن سینا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعیت دارویی بیماران ام اس اظهار کرد: با وجود آنکه بیماری ام اس جز بیماری‌های خاص محسوب می‌شود اما داروهای خارجی این بیماران به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار ندارد و همچنان درصدی از این هزینه دارویی را این بیماران پرداخت می‌کنند این میزان نیز برای آنها سنگین تمام می‌شود.

وی افزود: بیماران ام اس علاوه بر تهیه دارو با مسائلی چون فیزیوتراپی و ویزیت دکتر نیز روبرو هستند که این مسائل نیز هزینه‌هایی را برای این بیماران به همراه دارد در کنار آن هزینه داروی این بیماران حتی به مقدار 70 تا 80  هزار تومان نیز مشکلاتی را برای بیماران به همراه دارد.

هزینه 1.5 میلیونی تنها در یک داروی بیماران ام اس دیده می‌شود

این پژوهشگر مرکز تحقیقات ام اس بیمارستان ابن سینا در خصوص هزینه‌های بالای داروهای ام اس بیان کرد: اکثر داروهای بیماران ام اس زیر یک میلیون تومان است و در یکی از داروهای این بیماران با هزینه یک و نیم میلیون تومانی مواجه هستیم این دارو نیز در ردیف داروهای خارجی قرار دارد.

مقدسی تصریح کرد: در هنگام تحریم‌ها با مشکل تامین داروهای خارجی روبرو بودیم اما این مشکل هم اکنون برطرف شده است ولی همچنان این بیماران هزینه بالایی را برای تامین داروهای خارجی پرداخت می‌کنند این مسئله در داروهای ایرانی کمتر دیده ‌می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون داروهای ایرانی بیماری ام اس به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دارد و بیماران مبتلا به این بیماری در این خصوص مشکلی ندارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار