وزارت خارجه روسيه:

مذاکرات هسته‌ای محور اصلی گفتگوهای لاوروف و آمانو بود

وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات هسته ای ایران یکی از موضوعات مطرح شده در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر خارجه روسیه بود.


مذاکرات هسته‌ای محور اصلی گفتگوهای لاوروف و آمانو بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه رسمی وزارت امور خارجه روسیه در پی سفر "یوکیا آمانو، "مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، به روسیه و ملاقات او با "سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه تصریح شده است. این ملاقات در حاشیه نشست مجمع اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ انجام شد.

در این دیدار دو طرف به صورت مفصل به تبادل دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف ازجمله منع اشاعه هسته‌ای، پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی و امنیت هسته ای پرداختند.

در این دیدار، با توجه به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی نقش کلیدی راستی آزمایی را در قالب توافق هسته ای جامع آتی و حل مسئله هسته ای ایران ایفا خواهد کرد،تمرکز ویژه روی مذاکرات هسته ای ایران بود.

طرف روسی نیز در این دیدار تاکید کر به آژانس بین المللی انرژی اتمی به چشم سازمان منحصر به فردی نگاه می کند که ماموریت دارد توسعه همکاری های بین المللی در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی را تسهیل کند و پایبندی شدید به اختیارات فنی آژانس، کلید عملکرد موثر آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار