يورونيوز در گزارشی از آوارگان در اروپا:

مهاجران آواره در ورودي مرزهاي اروپا رمضان را از ياد نبرده‌اند

وضع نابسامان زندگی مهاجران غیرقانونی در اروپا موجب نشده است آنان ماه مبارک رمضان را از یاد ببرند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد، مهاجران غیرقانونی در مرز ایتالیا و فرانسه همچون مسلمانان سراسر جهان ماه مبارک رمضان را آغاز کردند. آنان که خانه و کاشانه ای ندارند، بر روی صخره های کنار دریا نماز خود را به جای می آورند. بیشتر این مهاجران اهل شاخ آفریقا هستند و چندین روز است که به امید ورود به کشورهای شمال اروپا و فرانسه در مرز ایتالیا به سر می برند. آنان امیدوارند یاد و نیایش خدا آرزوی شان را برای داشتن زندگی بهتر محقق کند.


جوان مهاجر اهل دارفور گفت: « همه چیز در کشور من بسیار مشکل است حتی غذا خوردن. در مدت رمضان خدای خود را ستایش می کنیم تا زندگی مان را بهتر کند.»

پلیس فرانسه کنترل خود را در مرزهایش با ایتالیا تشدید کرده است و هر مهاجری که به شکل مخفیانه از مرز بگذرد را به سرعت به ایتالیا بازمی گرداند.

فرانسه در این مورد به قوانین اروپا اشاره می کند که براساس آن هر پناهجویی باید درخواست پناهندگی خود را در کشور محل ورود به اروپا- که در این مورد ایتالیاست- ارائه کند. رم از نبود همبستگی شرکایش در این زمینه انتقاد کرده است. مسئله مهاجران پایان ماه ژوئن در نشست سران اروپا در بروکسل بررسی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار