مجارستان در امتداد مرزهایش با صربستان دیوار می‌کشد

نخست وزیر مجارستان اعلام کرد این کشور برای مسدود کردن مسیر مهاجرت‌های غیرقانونی، در امتداد مرزهایش با صربستان دیوار احداث می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ؛ "ویکتور اوربان،" نخست وزیر مجارستان، اعلام کرد این کشور تمایلی به بستن مرزهایش با صربستان ندارد و این دیوار فقط برای حمایت از خود در برابر مهاجرت‌های غیرقانونی احداث می‌شود.

مجارستان اواسط ژوئن (اواخر خرداد) اعلام کرد قصد دارد دیواری به ارتفاع 4 متر در امتداد مرزهایش با صربستان احداث کند تا از موج مهاجرت‌های غیرقانونی به این کشور جلوگیری کند؛ اما بلگراد از این طرح به شدت انتقاد کرد.

" ویکتور اوربان" پس از نشست مشترک مقامات دولتی مجارستان و صربستان در بوداپست تصریح کرد: این دیوار در برابر مردم صربستان کشیده نمی‌شود و ما گذرگاههای مرزی جدیدی احداث خواهیم کرد. این تصمیم بر ضد صربستان نیست زیرا به نفع مجارستان است که با صربستان در صلح باشد.

دولت بوداپست اعلام کرد، مجارستان فشارهای مهاجرتی شدیدی را تحمل می‌کند. نخست وزیر مجارستان تاکید کرد این کشور برای اجرای تدابیر مناسب، با همسایگانش همکاری خواهد کرد.
به گفته وی مشکل از آنجا ناشی می‌شود که کشورهای اروپای غربی تلاش می‌کنند شماری از مهاجران خود را به مجارستان بفرستند و این درحالی است که این کشور فشارهای مهاجرتی را از جنوب و غرب تحمل می‌‌کند.

صربستان و مجارستان در چند ماه اخیر با افزایش محسوس تعداد مهاجران آسیایی رو به رو هستند. این مهاجران یا از این دو کشور درخواست پناهندگی سیاسی می‌‌کنند و یا از این دو کشور به عنوان مسیری برای عبور به اروپای غربی استفاده می‌کنند.

بلگراد اعلام کرد از ابتدای امسال بیش از 30 هزار مهاجر از صربستان به کشورهای اروپای غربی عبور کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار