ساری؛

راه اندازی 3کارگاه مراکز شغلی معتادان بهبود یافته در آمل

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل ازراه‌اندازی سه کارگاه مراکز شغلی معتادان بهبود یافته در هفته ناجا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری حسن‌زاده درجلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: این سازمان در هفته ناجا برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی در مصلی نماز جمعه و همایش شهری بهبودیافتگان و حومه این شهرستان با هماهنگی و حضور اعضای کمیته فرهنگی مبارزه با موادمخدر در دستور کار دارد.

وی افزود: طرح کارزار پیشگیری از مصرف شیشه در مناطق آسیب‌خیز در دو منطقه امت‌آباد و اسپیاری اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل با بیان اینکه برنامه آموزشی و اطلاع‌رسانی در محیط‌های اجتماع محور محلات شهری و روستایی، محیط کار و آموزشی در قالب مهارت‌های زندگی و حل مساله، نه گفتن و فرزندپروری با حضور کارشناسان بهزیستی برگزار می‌شود، یادآور شد: در هفته نیروی انتظامی سه کارگاه مراکز شغلی معتادان بهبود یافته و یک مراکز درمان سرپایی و اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در آمل افتتاح می‌شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: در این هفته افتتاح مرکز گذری کاهش آسیب‌پذیر و بازدید از منازل معتادان بهبود یافته و راه‌اندازی کارناوال اطلاع‌رسانی در منطقه اسپیاری اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل هم نیز با بیان اینکه هم‌اکنون با هماهنگی ارشاد اسلامی انجمن NA در این شهرستان فعالیت دارد، گفت: این مرکز با گذشت سه سال فعالیت از حضور 15 نفر به 75 رسیده است و به نوعی دورهمی بیماران مددجو پس از ترک اعتیاد است.

محمدی باتاکید براینکه انجمن بزودی مجوز استانی خود را گرفته و فعالیت گسترده‌تری را آغاز می‌کند، افزود: اعضای این انجمن سه روز در هفته دور هم جمع می‌شوند و به بیان مشکلات و خواسته‌های خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی آمل در عرصه فرهنگی با برگزاری سه همایش و هزینه 15 میلیون ریال و اهدای 100 کتاب فرهنگی اقدام اساسی داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون کانون شهید حاجی‌زاده در منطقه امت‌آباد فعال و به ثبت رسیده است.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با توجه به معضل بزرگ اعتیاد و افزایش روزافزون توزیع انواع موادمخدر در بین جوانان بهتر است هر یک از دستگاه‌ها با یک کارشناس ورود پیدا کنند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.