برگزاری كارگاه بین المللی مراقبت و درمان مصدومین پیش بیمارستانی(PHTLS ) در فسا‎

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فسا گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فسا مبادرت به برگزاری كارگاه بين المللي PHTLS – مدیریت مراقبت و درمان در مصدومین پیش بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی فسا کرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،
دکتر مجید نجفی اظهار داشت: در این کارگاه که بر اساس استانداردهای بین المللی انجمن تکنسین های فوریت های پزشکی آمریکا برگزار گردید 16 نفر از پرسنل اورژانس 115 و بیمارستان از شهرهای فسا، شيراز، استهبان، فیروزآباد، جهرم و سنندج حضور داشتند .

وی ادامه داد: در اين کارگاه که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان آتیه تهران برگزار شد، آموزش هاي لازم به منظور كمك به بيمار حادثه ديده شده در محل حادثه تا انتقال آن به مركز درماني و خارج سازی سریع مصدوم از محل حادثه و اتومبيل داده شد .

دکتر مجید نجفی اظهار داشت: در پایان این کارگاه اموزشی که به مدت 2 روز دراین دانشگاه برگزار شد آزمون كتبي و عملي بعمل آمد و 6 نفر از شرکت کنندگان به عنوان مدرس برگزيده شدند تا در کارگاه های تربیت مدرس بین المللی این دوره شرکت نمایند .

سرپرست مرکز مدیریت حوادث وفوریتهای پزشکی فسا گفت: در پايان مدرک بين المللي از سوی انجمن بین المللی فوریت های پزشکی پس از موفقيت در امتحان عملي و كتبي به شرکت کنندگان اهدا شد .

دكتر سید مجيد صباحي نماینده انجمن بین المللی فوریت های پزشکی و بنیانگذار این دوره در ایران و مدرس بین المللی PHTLS و ATLS در دانشگاه های تورنتو کانادا و تگزاس آمریکا که در این کارگاه حضور داشت برگزاری این کارگاه در دانشگاه علوم پزشکی فسا به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی برگزار کننده این کارگاه در کشور را نشانه پیشرفت دانشگاه دانست و بر لزوم همکاری های بیشتر در آینده تاکید کرد .




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.