فابیوس: خواستار توافقی محکم و قابل راستی‌آزمايی هستیم

وزير امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور خواستار توافقی محکم و قابل راستی‌آزمايی با ایران است، زيرا توافقی که قابل راستی‌آزمايی نباشد، قابل اجرا هم نيست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از رویترز، لوران فابیوس، وزير امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور خواستار توافقی محکم و قابل راستی‌آزمايی با ایران است، زيرا توافقی که قابل راستی‌آزمايی نباشد، قابل اجرا هم نيست.
وی همچنین اعلام کرد روز دوشنبه با محمدجواد ظريف، همتاي ايراني خود ديدار خواهد کرد تا موقعيت این کشور را پيش از دور نهايي گفتگوها بر سر برنامه هسته‌اي ارزيابي کند.
فابيوس در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد، «اواخر هفته آينده، وزراي خارجه براي دیدار با یکدیگر حاضر خواهند شد. لذا مايلم درباره جايگاه ايران توضيحي دريافت کنم و گفتگويي در این باره داشته باشم.»
وی در ادامه افزود: «ما در مرحله‌اي هستيم که ايراني‌ها بايد به ما بگويند در ذهنشان چه مي‌گذرد. من به آنها توضيح خواهم داد فرانسه خواستار توافقي محکم و قابل راستي‌آزمايي است زيرا توافقي که نشود راستي‌آزمايي کرد قابل اجرا هم نيست.»
همچنين يک مقام ارشد ديپلماتيک فرانسه گفت قدرت‌هاي جهاني به تمديد گفتگوها فکر نمي‌کنند و بر دستيابي به توافق پيش از ضرب‌الاجل 30 ژوئن (نهم تیر) تمرکز کرده‌اند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
برای بستن دهان ها هم که شده درمرحله اول یک پروتکل الحاقی الکی مانند هند امضا کنیم وبعد اگر نیاز شد سطح آن را بالا ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
این سگ اسرائیل است خاصیتش پارس کردن است
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۹:۰۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
فابيوس يهودي اينكه توميگويي ما در مرحله‌اي هستيم که ايراني‌ها بايد به ما بگويند در ذهنشان چه مي‌گذرد.خدالعنت كندشما فكركردي مردم منتظر شما هستند احمق ماشماراقبول نداريم چون هيچكدام از شماهااز منظرملت شرافتمند ايران مورد اعتماد نيستيدومردوديد
آخرین اخبار