قزوین؛

تسهیلات بانکی برای تغییر سیستم آبیاری در قزوین پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در زمینه استفاده بیشتر از آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی، تسهیلات و سیاست‌های تشویقی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است تا بدین وسیله آب مصرفی در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  ابراهیمی پاک اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت تولید محصولات کشاورزی و توسعه کشاورزی در سطح استان، نسبت به افتتاح پروژه‌های تولیدی، عمرانی و کشاورزی اقدام شده است.

وی بیان کرد: استان قزوین به سبب وجود دشت قزوین، باغستان‌های سنتی، منابع آبی، آب‌وهوای مناسب کشاورزی از ظرفیت خوبی در زمینه کشاورزی برخوردار است که اگر این ظرفیت به درستی بکارگیری در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان و همچنین نقش بسزایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد: اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف آب با توجه به کاهش بارش‌ها و مواجه شدن با بحران کم‌آبی بسیار ضروری و مهم است که کشاورزان در زمینه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های کشاورزی افتتاح شده در شهرستان آوج در هفته اخیر گفت: پروژه عمرانی کشاورزی شهرستان آوج شامل طرح‌های آبیاری تحت فشار با اعتباری بیش از 3 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.