پاپ: چهره مهاجرانی که از مدیترانه می‌آیند همه را به گریه وا می‌دارد

رهبر کاتولیک‌های جهان در حمایت از مهاجرانی که از مدیترانه وارد اروپا می‌شوند گفت: دیدن چهره ستم کشیده این افراد، همه را به گریه وا‌می‌دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پاپ "فرانسیس،" رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان، در نخستین دیدار خود از منطقه صنعتی تورین اعلام کرد نباید مهاجران را مسبب مشکلات اقتصادی بدانیم و مانند کالا با آنها برخورد کنیم.

در حالی که اتحادیه اروپا درباره موضوع مهاجران دچار دودستگی شده است ، پاپ فرانسیس خطاب به گروهی از کارفرمایان و کارگران بخش های مختلف در تورین، تلاش برای ممانعت از ورود مهاجران به اروپا را محکوم کرد و گفت: چهره مهاجرانی که از مدیترانه عبور می‌کنند همه را به گریه وا‌می‌دارد. اگر مهاجرت موجب افزایش رقابت اقتصادی می‌شود ما نباید آنها را مقصر بدانیم زیرا مهاجران قربانی بی‌عدالتی ، شرایط بد اقتصادی و جنگ ها هستند.

وی همچنین بر مبارزه با فساد مالی که به شدت در جهان رواج یافته است ، تاکید کرد و گفت: ما با فساد مالی که امروز رواج یافته و به رفتاری عادی تبدیل شده است، به زد و بندهای مافیایی و با کلاهبردای و رشوه مخالفیم.
این سخنان به گستردگی فعالیت مافیای ایتالیا اشاره دارد. در ماههای اخیر مافیای جنوب ایتالیا از نظر اقتصادی در شمال این شبه جزیره ریشه دوانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار