وزیر امور خارجه ایتالیا:

نقش روسیه باید در مذاکرات بین‌المللی پررنگ شود

وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد پیش از مذاکره درخصوص تحریم‌های روسیه، باید مشارکت این کشور را در عرصه مذاکرات بین‌المللی پررنگ کرد.

نقش روسیه باید در مذاکرات بین‌المللی پررنگ شود
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، «پائلو جنتیلونی،» وزیر امور خارجه ایتالیا دوشنبه اظهار داشت اتحادیه اروپا نباید موضوع مذاکره با روسیه را به تحریم‌های این کشور محدود کند. به اعتقاد وی، اتحادیه اروپا باید درخصوص امور حساس بین‌المللی از قبیل بحران سوریه و لیبی با این کشور مذاکره کند.

جنتیلونی پیش از نشست شورای اتحادیه اروپا درخصوص روابط خارجی در لوکزامبورگ اعلام کرد: «پیش از مذاکره با روسیه درخصوص تحریم‌ها، باید مشارکت این کشور را در عرصه مذاکرات بین‌المللی پررنگ کنیم. پس از آن با توجه به نحوه اجرای توافق‌نامه مینسک 6 یا 7 ماه درخصوص تحریم‌های روسیه مذاکره خواهیم کرد.»

این دیپلمات بلندپایه ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت روسیه در حل بحران‌های حاد بین‌المللی، گفت: «گمان می‌کنم باید درخصوص امور متعددی از قبیل بحران سوریه و لیبی مذاکره کرد. مذاکره با روسیه از جمله امور اساسی است.»

اتحادیه اروپا دوشنبه از تشدید تحریم‌های روسیه در 6 ماه آینده خبر داد. اتحادیه اروپا در سال 2014 روسیه را به اتهام دخالت در امور سیاسی اوکراین تحریم کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار