اصفهان؛

ماه رمضان فرصتی برای تمرین رعایت حق الناس است

ماه مبارک رمضان فرا رسیده است و هرکس سعی دارد بتواند بهترین ها را از ثواب برای خودش جمع کند و این ماه می تواند بهترین فرصت برای تمرین رعایت حق الناس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان ، ماه مبارک رمضان فرا رسیده است و هرکس سعی دارد بتواند بهترین ها را از ثواب برای خودش جمع کند، یکی قرآن را ختم می کند، یکی به دیگران احترام بیش تری می گذارد، یکی به نیازمندان کمکی می کند، کسی دست ناتوانی را می گیرد، دیگری گرسنه ای را سیر می کند، کسی هم شاید مراقب زبان و کلامش است تا غیبت و دروغی نداشته باشد و خیلی ها ترجیح می دهند با انجام کارهای مستحبی مانند برگزاری مراسم قرآن خوانی، روضه، دعا و ... موجب خیر و برکت برای خودشان و دیگران شوند.

حجت الاسلام صالحیان بیان داشت: انسان مسلمان بایدها و نباید های زندگی اش را باید از مرجع تقلیدش بگیرد و بر اساس فتوای مرجع تقلید سبک زندگی و باید ها و نباید های زندگی را تنظیم کند.

رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: یکی از مسائل مهم در زندگی اجتماعی احترام به حقوق یکدیگر است، به طوریکه این احترام به حقوق در 1400 سال پیش امام سجاد (ع) در رساله ی حقوق خود آوردند و برای هر چیزی حقی قائل می شدند و وجود رساله ی حقوق در سالهای بسیار دور نشان از اهمیت حقوق دیگران است.

وی در خصوص اینکه آیا حق الهی مهم تر است یا حق الناس بیان کرد: شما نمی توانید به حق الهی برسید مگر اینکه قبل از آن حق مردم را رعایت کرده باشید و اصلا امکان ندارد کسی بدون رعایت حق مردم به حق الهی برسد.

وی در خصوص اهمیت حق الناس گفت: شما وقتی سر نماز هستید کسی وارد شد و به شما سلام کرد خدا می فرماید ارتباط را با من در نماز قطع کن و جواب سلام بنده من را بده زیرا حق مردم واجب تر و لازم تر شمرده شده است.

حجت الاسلام صالحیان گفت: خداوند متعال می فرماید برای رسیدن به حق من باید اول حق مردم را رعایت کنید برای مثال شما اگر به کسی بدهکار باشید در نماز آن طلب کار مراجعه کند شما باید نماز را بشکنید و حق شخص را بدهید.

وی افزود: در خصوص حق الناس گفته می شود در روز قیامت خداوند از حق خودش شاید عفو و گذشت کند و در صحرای محشر به شما بگوید من حق خودم را گذشتم و برو حق بندگانی را که ضایع کردی رضایت آنها را بگیر اما در روز قیامت و در صحرای محشر و در آن هول و ترس که همه از حق یکدیگر می گریزند کسی نمی تواند برود بنده خدا را پیدا کند و رضايت بطلبد بنابراین حق الناس بسیار مهم است.

فراموش نشود این ماه بندگی و عبودیت و این ماه مهمانی خدا بهترین فرصت برای تمرین رعایت حق الناس است.


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.