عضو جامعه جراحان ایران:

ترس از سرطان سينه امروزه بدون پاسخ درمانی نيست

عضو جامعه جراحان ايران با بيان اينكه ترس از سرطان پستان مانند سال های گذشته بدون پاسخ درمانی نيست گفت: تکنیک های جدید و روش های مختلف شیمی درمانی و رادیوتراپی در بهبودی بسیاری از بیماران موثر بوده است.

دکتر علی عبدالهی عضو جامعه جراحان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تازه های درمان جراحی سرطان پستان  گفت : خوشبختانه با تکنیک های جدید جراحی پیشرفته امروزه می توان به صورت همزمان پس از عمل جراحی سرطان پستان ، بازسازی و ترمیم بافت مربوطه انجام شده و فرد دچار فقدان پستان خود نباشد که این مسئله باعث افزایش روحیه و توان ادامه زندگی در بیماران را باعث می شود.

وی با بیان اینکه از جمله راه های جدید برای درمان سرطان پستان برداشتن غدد لنفاوی درگیر در زیر بغل به صورت همزمان بدون آسیب به بافت های سالم با استفاده از تکنیک های جدید تصویر برداری حین عمل امکان پذیر است تصریح کرد : استفاده از تکنیک های جدید بافت شناسی می تواند از برداشتن بیش از حد بافت های سالم خودداری نماید.

این عضو جامعه جراحان اظهار کرد : از جمله پیشرفت های جدید در درمان محل عمل در بیمارانی که قبلا بافت پستانشان برداشته شده است می توان به تکنیک های جدید پس از طی مراحل تکمیلی درمانی جایگزینی بافت برداشته با بافت های چربی و فلپ های مختلف از بدن خود فرد اشاره نمود ، به نحوی که بیمار از نتیجه عمل راضی بوده و دیگر احساس از دست دادن پستان خود را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه به کارگیری تیم های مکمل درمانی تخصصی ویژه بعد از عمل سرطان پستان موجب شده است که طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پستان در کشور ما نسبت به دهه گذشته افزایش داشته باشد و در بسیاری از موارد حتی بهبودی کامل حاصل شود یادآور شد : استفاده از روش های تشخیصی پیشگیرانه در افراد با ریسک بالای سرطان پستان می تواند بسیاری از افرادی را که در آینده شانس بالایی از سرطان پستان داشته باشند شناسایی و درمان نماید .

دکتر عبدالهی تصریح کرد : استفاده از روش های تشخیصی MRI توام با سابقه فامیلی و بررسی ژنتیکی می تواند کمک زیادی در پیشگیری از سرطان ایفا نماید. 

وی در پایان با تاکید به اینکه امروزه دیگر ترس از سرطان پستان مانند سال های گذشته بدون پاسخ درمانی نبوده و تکنیک های جدید و روش های مختلف شیمی درمانی و رادیوتراپی در بهبودی بسیاری از بیماران موثر بوده است خاطرنشان کرد : خوشبختانه با آموزش های مختلف در اکثر مراکز کشور درمان های بسیار خوبی برای این بیماران انجام می پذیرد. 





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار