مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خبر داد:

فیلم "رستاخیز" در نمایشگاه قرآن امسال رونمایی می‌شود

نمایشگاه قرآن 94 از روز چهارشنبه سوم تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می‌کند و به مدت بیست روز از ساعت 7 بعدازظهر الی 12 شب دایر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ برزین ضرغامی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران صبح امروز یکم تیر در نشست خبری بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت:
نمایشگاه قرآن امسال از روز چهارشنبه سوم تیر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار می کند و به مدت بیست روز از ساعت 7 بعدازظهر الی 12 شب دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فضای سرپوشیده نمایشگاه قرآن سال گذشته کوچک و ناکافی بوده است، افزود: امسال نمایشگاه قرآن در دو بخش فضای باز و سالنی در باغ موزه دفاع مقدس و محیط هشت هزار متری باغ کتاب مجموعه فرهنگی عباس آباد برگزار می شود و مجموعه فعالیت های هنری در خیابان گذر فرهنگ هنر که حد واصل این دو مکان است، به نمایش در خواهد آمد.

ضرغامی در خصوص تمهیدات و تسهیلات لازم برای ارائه خدمت به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن گفت: در چهار نقطه از شهر تهران اتوبوس های ویژه حمل بازدیدکنندگان تعبیه شده و جلساتی با پلیس راهور برای اعمال محدودیت در مسیرهای متنهی به نمایشگاه برگزار شده است.

70 مشاور حوزوی به سئوالات دینی بازدیدکنندگان پاسخ می دهند


دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ادامه داد: بخش حوزوی نمایشگاه امسال میزبان 80 مؤسسه در قالب 23 غرفه نمایشگاهی است که محصولات جدید و جذاب یک ساله حوزه های علمیه را در معرض نمایش بازدیدکنندگان می گذارد.

وی تصریح کرد: رونمایی از 9 اثر قرآنی، تجلیل از خادمان قرآن و عترت و حضور 70 مشاور در بخش های مختلف نمایشگاه برای پاسخ به سئوالات و شبهات در زمینه های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج و اجتماعی از دیگر فعالیت های کمیته حوزوی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: امسال حدود  45 نهاد دولتی و موسسه برتر قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور خواهند داشت و روزانه سه کارگاه آموزشی در مباحث خانوادگی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی توسط این کمیته تشکیل می شود.

ضرغامی با بیان اینکه امسال در کمیته هنری نمایشگاه قرآن 114 اثر هنری در رشته‌های نقاشی، نقاشی خط، خوشنویسی، آثار حجمی، سفال و سرامیک، عکاسی و هنر مفهومی از هنرمندان پیشکسوت کشور به نمایش گذاشته می شود، گفت: تاکنون بیش از سه هزار اثر برای مسابقه آثار هنری به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده و این کمیته امسال از همه دوره های قبلی نمایشگاه پربارتر و فاخرتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: خیمه سینما از دیگر بخش های جانبی کمیته هنری نمایشگاه قرآن است که به بررسی مسیر تولید فیلم های دینی و قرآنی در سال های پس از انقلاب اسلامی می پردازد و در این راستا اولین اکران فیلم رستاخیز نیز بیست و چهارم تیر در نمایشگاه صورت می گیرد.

دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: قطعاً عوامل فیلم به ممیزی و ملاحظاتی که برای نمایش چهره حضرت ابوالفضل العباس (ع) در فیلم رستاخیز وجود داشت، توجه کرده اند.

بودجه بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن نسبت به سال قبل نصف شده است

ضرغامی از حضور بیست مهمان خارجی در نمایشگاه قرآن 94 خبر داد و گفت: 12 هنرمند از کشورهای مختلف از جمله عراق، بوسنی، سوریه، ترکیه و اندونزی و 8 میهمان از قرآن پژوهان کشورهای خارجی در بخش بین الملل نمایشگاه حضور خواهند داشت که این کمیته به مدت یک هفته به فعالیت می پردازد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ادامه داد: برای نمایشگاه قرآن امسال 3.5 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده که این رقم نصف بودجه سال گذشته و یک چهارم بودجه سال های پیش تر نمایشگاه است.

وی یادآور شد: شعار نمایشگاه امسال با نگاه به فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان همدلی و همزبانی در پرتو قرآن تعیین شده و به جای برگزاری یک همایش یا نشست خاص، این موضوع زمینه و تم اصلی همه کمیته ها در عرضه فعالیت ها است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار