حمید شاه‌آبادی در نشست خبری جشنواره باران رحمت مطرح کرد:

ورود دانشجویان به بازار کار مهم‌ترین مأموریت مؤسسه علمی کاربردی است

مهم‌ترین اقدام مأموریت مؤسسه‌ی فرهنگی هنری علمی کاربردی آن است که نیروی مهارتی را وارد بازار کار کند.

ورود دانشجویان به بازار کار مهم‌ترین مأموریت مؤسسه علمی کاربردی استبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری دومین جشنواره‌ی «باران رحمت» با حضور حمید شاه‌آبادی مدیر موسسه‌ی فرهنگی هنری علمی کاربردی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ حسین پارسایی دبیر دومین جشنواره باران رحمت، محمود عزیزی دبیر افتخاری جشنواره در خانه‌ی هنرمندان برگزار شد.

حمید شاه‌آبادی مدیر مؤسسه فرهنگی هنری علمی کاربردی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر مسئله‌ آموزش و مهارت‌ها در جشنواره عنوان کرد: جشنواره باران رحمت نماد علمی مأموریت‌های مؤسسه‌ی آموزش عالی و فرهنگی و هنر است و سال گذشته دوره‌ی اول جشنواره در باغ موزه قصه برگزار شد که با استقبال بسیاری از دانشجویان مواجه شده است.

وی ادامه داد: آموزش دانشجویان باید بروز و ظهور داشته باشد البته حضور دانشجویان در این جشنواره به نوعی ادی دین به حوزه‌ی قرآن است.

شاه‌آبادی مأموریت اصلی برگزاری این جشنواره را استفاده از مهارت در خدمت قرآن دانست و بیان کرد: جشنواره‌ی باران رحمت در 10 بخش توانایی دانشجویان را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به ویژگی جشنواره عنوان کرد: از ویژگی جشنواره آن است که تمامی آثار بر اساس آموزش و مهارت در فضای دانشجویی قرار گرفته و حضور اساتید بنیه‌ی علمی و تراز جشنواره را تعیین می‌کند.

شاه‌آبادی گفت: اقدام مهمی که مؤسسه‌ی عالی علمی کاربردی در پیش گرفته آن است که دانشجویان را وارد بازار کار کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه به اینکه مؤسسه‌ی علمی کاربردی به آن است که نیروی مهارتی را وارد بازار کار کند مأموریت وزیر ارشاد هم به ما همین بوده است.

حسین پارسایی دبیر دومین جشنواره باران رحمت در ادامه نشست گفت: جشنواره سراسری باران رحمت دومین دوره برگزاریش است و در چند دوره قبلی و این دوره نیز با مدیریت حمید شاه‌آبادی اداره می‌شود و حضورمان را امسال در خانه هنرمندان را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: جشنواره باران رحمت با محتوای قرآنی آثار خود را به نمایش می‌گذارد و 1169 اثر داوری شده که در کل 160 اثر وارد جشنواره شدند. موضوعات جشنواره در بخش‌های مختلف متفاوت است، به طور مثال در حوزه نقاشی و عکاسی موضوعاتی چون آب و آئینه و آئین‌های رمضانی در دستور کار است.

پارسایی افزود: 4 روز کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و از استاد زبده برای آموزش در این کارگاه‌ها استفاده کردیم.

محمود عزیزی دبیر افتخاری جشنواره باران رحمت در این نشست عنوان کرد: جشنواره برای جشنواره نیست، بلکه جایی برای نشان دادن توانایی هاست.

وی ادامه داد: به نظر من مشکلات بسیاری در آموزش عالی وجود دارد، اما خوشبختانه در این دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به موسسه علمی_ کاربردی شده است.

عزیزی تصریح کرد: مشکلات ما نگاه ضعیف به این شکل فعالیت‌ها است و امیدواریم بیشتر به موسسات علمی_ کاربردی توجه کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار