نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آغاز فعالیت پدیده شاندیز با رفع موانع قانونی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قرار شد پروژه‌های پدیده شاندیز به همان روال سابق تکمیل و پیش برود، گفت: بعد از رفع موانع قانونی و دریافت مجوزهای لازم توسط پدیده شاندیز، در نهایت از سطح قضایی خارج شده و می‌تواند در سطح بنگاه اقتصادی فعالیت کند.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه شرکت پدیده شاندیز با حدود 120 هزار سهامدار و چند ده کارمند و کارگر در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، گفت: بر همین اساس با دعوت از وزارت کشور و اطلاعات، امروز جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی برگزار شد.

وی ادامه داد: تخلفات شرکت پدیده شاندیز کارکردی بوده نه سرمایه‌ای یعنی برخی فعالیت‌هایی که تاکنون این شرکت انجام داده بدون مجوز صورت گرفته است.

نقوی حسینی بیان داشت: کمیسیون امنیت ملی در این جلسه تاکید کرد که حقوق مردم و کلیه سهامداران به طور حتم باید حفظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: قرار شد پروژه‌های پدیده شاندیز به همان شکل سابق تکمیل و پیش برود تا افراد شاغل در این پروژه‌ها با بیکاری روبرو نشوند.

وی در ادامه افزود: پدیده شاندیز باید کلیه تخلفات و کوتاهی‌هایی که در کسب مجوزات و استعلامات لازم به منظور ساخت و ساز از دستگاه‌های مربوط انجام داده است را جبران کند یعنی اگر در کسب مجوز ساخت از شهرداری و یا مجوز تغییر کاربری از وزارت جهاد کشاورزی کوتاهی کرده آن را جبران کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: سهامداران نیز باید به اندازه سرمایه‌گذاری خود در این شرکت از سود و مزایا بهره‌مند شوند و این‌طور نباشد که افرادی با سهام پایین سودهای بالا دریافت کنند.

نماینده ورامین گفت: بعد از رفع موانع قانونی و دریافت مجوزهای لازم توسط پدیده شاندیز، روال سهامداران در چارچوب قانونی خود پیش خواهد رفت مانند ارائه سهام در بورس و در نهایت نیز فعالیت پدیده شاندیز از سطح قضایی خارج شده و می‌تواند به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری در سطح بنگاه اقتصادی فعالیت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات پدیده شاندیز این بوده است که در گذشته برای 380 هزار متر زیربنا درخواست پروانه کرده بود اما در حالی که هنوز این پروانه صادر نشده، شرکت یک میلیون و 650 هزار متر زمین را مورد ساخت و ساز قرار داده بود که بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تصرف زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن‌ها و شهرداری نیز نسبت به پرداخت عوارض و مجوزهای لازم اعتراض داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بعد از آن که حقوق عمومی این دستگاه‌ها پرداخت شد و ساخت و ساز شرکت پدیده شاندیز روند قانونی به خود گرفت می‌تواند مانند یک بنگاه اقتصادی از سایر مزایا بهره‌مند شود.

نقوی حسینی در ادامه افزود: مجلس زمانی می‌تواند به این گونه موارد ورود کند که مشکلی در زمینه کار بنگاه‌های اقتصادی پیش بیاید البته در روند کار شرکت پدیده شاندیز اختلاس و دزدی صورت نگرفته و به اندازه سرمایه سهامداران و حتی بیشتر نیز سرمایه وجود دارد.

نماینده ورامین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید نظارت‌های خود را از صفر به صد افزایش دهند تا این گونه شرکت‌ها از همان ابتدا کار خود را بر اساس قوانین پیش ببرند تا به بن‌بست نرسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
مصطفی
۲۳:۴۴ ۰۱ تير ۱۳۹۴
بالاخره شاندیزی ها سر خم کردند.مبارکشون باشه.به ما مردم که چیزی نمیرسه ولی همین قدر بگم هر کسی اجازه فعالیت توی ایران رو نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۴
96هزار میلیارد چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۰ ۰۱ تير ۱۳۹۴
چه خبر خوبی... خداروشکر
آخرین اخبار