باشگاه خبرنگاران گزارش می‎دهد

مسئولان نظارت نکنند، «پدیده شاندیز» دیگری در راه است!

طی سال‌های اخیر طرح‌های عظیمی در کشور اجرا شده یا در حال اجراست که هر از گاهی برخی از آنها به دلایل روند غیرقانونی با سرو صدای رسانه‌ای و نارضایتی مردم مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ هنوز بعد از ماه‌ها شوک ناشی از پلمپ‌ دفاتر «پدیده شاندیز» در اذهان بسیاری از مردمی که اندک سرمایه خود را برای دستیابی به سود بیشتر روانه این شرکت کرده بودند، باقی مانده است.

این پروژه با تبلیغات گسترده در رسانه‌ها و بیلبوردهای شهری شروع به فروش سهام کرد تا جایی که اولین جرقه‌های وجود مشکل در روند ساخت این پروژه زده شد اما دیگر دیر بود و بسیاری از مردم سرمایه‌‌های خود را وارد این پروژه کرده بودند.

اما ناراحتی مردم بیشتر از مسئولان اجرایی کشور بود که چرا نباید پیشتر از این با نظارت‌های به موقع خود عملکرد غیرقانونی پروژه پدیده شاندیز را شناسایی می‌کردند.

حال بعد از مدت کوتاهی از پلمپ پدیده شاندیز بار دیگر تبلیغات گسترده پروژه دیگری در کشور خودنمایی می‌کند، تبلیغات پیش‌ فروش و فروش سهام پروژه «س-2» را اکنون در رسانه‌های جمعی، بیلبوردهای شهری، مترو و... می‌توان دید.


مسئولان نظارت نکنند، «شاندیز» دیگری در راه است!


نکته قابل توجه آن است که در تماس با این شرکت پیشنهادی قابل تامل به شما داده می‌شود که می‌توانید سهامی با سود قطعی بیش از چهل درصد از این شرکت بخرید، اما در حقیقت این سهام مربوط به فروشگاهی در این پروژه نیمه کاره است.

در همین زمینه «سیدمهدی هاشمی» رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد ساخت پروژه س-2 در کیش به باشگاه خبرنگاران؛ می‌گوید: از جانب دولت وزارت راه و شهرسازی مسئول رسیدگی به این گونه پروژه‌هاست تا وقایعی مانند پدیده شاندیز به‌وجود نیاید

این نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به اینکه پروژه «س- 2» در منطقه آزاد تجاری است، اظهار کرد: بر همین اساس دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد باید نظارت کافی در این مورد داشته باشد.

وی ادامه داد: مجلس زمانی می‌تواند به این‌گونه موارد ورود کند که ادعا و یا مطالبه‌ای وجود داشته باشد اما تاکنون درخواست یا مطالبه‌ای در این مورد انجام نشده است، اما مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در صورت بروز مسئله‌ای آن را دنبال کند.

هاشمی تاکید کرد: بحث وجود شاکی خصوصی نیست، زیرا اگر گزارش و یا گلایه‌ای مردمی در میان باشد ما پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رسانه‌ها نیز گفت: چارچوبی برای انجام تبلیغات وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و تأییدیه‌های آن نیز باید اخذ شود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر یکی از دلایل اعتماد افکار عمومی به پروژه‌های بزرگ را تبلیغات در رسانه‌ها و بیلبوردها دانست و افزود: مردم با وجود تبلیغات احساس می‌کنند این موارد مورد تأیید است لذا رسانه‌ها باید دقت لازم را داشته باشند.

هاشمی در پایان اطمینان داد که مجلس در مورد این پروژه رسیدگی و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

در همین حال «غلامعلی جعفرزاده» عضو كميسيون برنامه و بودجه نیز اعلام کرده است، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید به فعالیت این مجموعه‌هایی که نمی‌توانند این سودها را احصاء کرده، ورود پیدا کنند؛ زیرا سود 40 درصد در اقتصاد ما تقریبا مثل روز روشن است که نتیجه نمی‌دهد و برای این پرژه‌ای که وعده سود 40 درصد را داده است عاقبت خوشی پیش‌بینی نمی‌کنم.

وی در ادامه با انتقاد از نقش ضعیف نظارتی مجموعه‌های اقتصادی کشور می‌افزاید که مردم در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و به احتمال بسیار قوی این پرژه زمینه بخورد و اگر زمین بخورد مقصر اصلی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی است و از دولت انتظار می‌رود که در زمینه پروژه س- 2 اطلاع‌رسانی شفاف کند.

اگرچه تاکنون بنابر ادعای رئیس کمیسیون عمران مجلس نسبت به پروژه «س-2» شاکی وجود نداشته است اما زمزمه‌های شنیده شده هر مقام مسئولیت‌پذیر را وادار می‌کند با اندکی بررسی و پیگیری مدارک و اسناد این پروژه عظیم، از صحت و سقم و یا حتی موارد غیرقانونی آن پرده بردارند تا خدایی ناکرده بار دیگر شاهد پلمپ پروژه‌ بزرگ دیگری که مردم با هزاران آرزو سرمایه‌های خود را روانه آن کرده‌اند، در کشور نباشیم.

البته پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران، تا اطلاع از اخبار موثق در این مورد از مسئولان مربوطه ادامه خواهد داشت. 

«گزارش از سارا خالقی» 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مردمی
۱۶:۵۱ ۱۱ تير ۱۳۹۴
دست باشگاه خبر نگاران درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
درویش در ریش
۰۱:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
مردم طماع همین حقش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
شما که می دونید مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
واقعا زبان چند گرمی چه گناهان سنگینی مرتکب می شود...در این کشور خیلی راحت به افراد تهمت میزنند و قضاوت می کنند درحالی که شخص مورد هجمه را یکبار هم ندیدند!!!
آخرین اخبار