تشدید حملات ائتلاف سعودی به مرزهای یمن

ائتلاف عربستان حملات خود را به پایگاه های انصارالله در مناطق مرزی یمن تشدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان، جنگنده های سعودی در ساعات ابتدایی صبح امروز حملات هوایی خود را به پایگاه های انصارالله و نیروهای هوادار علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در مناطق مرزی این کشور تشدید کردند.
ساکنان استان مرزی حجه اعلام کردند جنگنده های عربستان مناطق مختلف این استان از جمله مقر لشکر گارد ریاست جمهوری را بمباران کردند. در پی این حملات، انفجارهای شدیدی در منطقه رخ داد. همچنین بر اثر هدف گیری مخازن سلاح، دود شدیدی مقر لشگر گارد ریاست جمهوری را فرا گرفت. تا این لحظه میزان خسارتهایی که بر اثر این حمله وارد آمده مشخص نیست.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی یمن "سبأ" اعلام کرد از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان در استان عمران 80 نفر شهید و بیش از 150 نفر زخمی شدند. همچنین شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی منابع گزارش داد در درگیری شبه نظامیان هوادار منصور هادی با نیروهای انصارالله در استان جنوبی ابین، 10 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند. شبکه الجزیره نیز گزارش داد در درگیری های روز گذشته نیروهای انصارالله و هوادار منصور هادی در استانهای تعز، ذمار، ابین، مأرب دست کم 35 نفر جان خود را از دست دادند.

در خبر دیگری از یمن، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در پیامی از پایان بدون نتیجه مذاکرات ژنو در روز جمعه ابراز تأسف شدید کرد. وی در این پیام از گروه های مخالف دولت فراری یمن از جمله انصارالله خواست آنچه را که وی مدعی "رعایت منافع عالی یمن" است در دستور کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار