رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف عنوان کرد

مالیات همچنان گره کور فروشندگان فرش دستباف

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه در سال 93 رکود بر بازار حاکم بود، گفت: دریافت و افزایش مالیات از فروشندگان فرش دستباف منجر به تعطیلی واحدهای صنفی شده است.

سیدمجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از دریافت مالیات از فرش‌فروشان گفت: در حالی که سال گذشته بازار شاهد رکود بود دریافت مالیات در رکود عاقلانه نیست و اصناف را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: با وجود آنکه تولیدکننده و صادرکننده فرش دستباف از پرداخت مالیات معاف هستند، اما متأسفانه فروشندگان باید مالیات بپردازند که این مر منجر به تعطیلی واحدهای صنفی شده است.

عراقچی با اشاره به اینکه بازار فرش دستباف وابسته به صادرات است گفت: 80 درصد فرش دستباف صادر می شود و با توجه به تحریم‌ها و بحران در اروپا، صادرات فرش با مشکل مواجه شده است.

به گفته عراقچی با توجه به اینکه افزایش دستمزد در قیمت فرش تأثیرگذار است این امر موجب شده تا هزینه فرش ایران گران باشد و به تبعیت از ‌آن فرش فروشان هم با رکود مواجه شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تصریح کرد: دریافت و افزایش مالیات موجب شده تا در بازار عباس‌آباد بسیاری از واحدهای صنفی فروش فرش تعطیل و جای خود را به فروشندگان پوشاک زنانه بدهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از پوشاک وارداتی است در عمل برای کارگران خارجی اشتغال ایجاد کردیم و در عمل کارگران ما بیکار شده‌اند.

عراقچی گفت: اگر از فرش فروشان مالیات دریافت نشود شاهد تعطیلی بیشتر واحدهای صنفی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار