معاون آموزشی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران خبرداد

رفع نقص رشته‌های دانشگاه آزاد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: برای جبران کمبود هیات علمی این دانشگاه برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که هر سال پنج هزار نفر به اعضای هیئت عملی دانشگاه اضافه کنیم.

حسین غریبی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص نقص رشته‌های دانشگاه آزاد گفت: نواقص مطرح شده از سوی وزارت علوم در خصوص رشته‌های دانشگاه آزاد به دلیل کمبود اعضای هیئت علمی در این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: رشته‌های واحدهای علوم تحقیقات سرریزهای رشته‌های علوم تحقیقات تهران بوده و تمام نقص مطرح شده از سوی وزارت علوم در خصوص نبود اساتید مجرب در این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این دانشگاه دارای 41 واحد تحقیقات است که برخی از این واحدها در دولت قبل رشته‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته‌اند که از نظر نیروی انسانی و هیئت علمی و اساتید مجرب شرایط خوبی نداشته است.

غریبی ادامه داد: با جذب هر ساله 5 هزار نفر به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد طی یک برنامه‌ 4 ساله 20 هزار نفر جذب خواهند شد که بدین ترتیب کمبود هیئت علمی و اساتید رفع نقص خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: نقص وارد شده از سوی وزارت علوم مربوط به منابع اطلاعات یا فضای آزمایشگاهی و امکانات دانشگاه آزاد نیست آنها مربوط به تعداد اعضای هیئت علمی می‌باشد.

غریبی گفت: این نواقص با عقد قرار دادهای جدید با اساتید جبران و قبل از مهر 94 هیچ نقصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد همچنین در خصوص افزایش تعداد واحدهای ارائه شده از سوی این دانشگاه در طول ترم تابستان گفت:‌ این امر با مجوز صورت گرفته است و تا سقف 10 واحد برای دانشجویان کارشناسی و 6 واحد برای دانشجویان کارشناسی ارشد و در ترم تابستان ارائه شده که مطابق جدول زمان بندی در نظر گرفته تا اواخر مرداد ماه به پایان می‌رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امتحانات واحدهای ارائه شده در ترم تابستان دانشگاه آزاد شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.