ساری؛

بهره مندی بیش از 5 هزار نفر از خدمات درمانی اعتیاد در مازندران

پارسال در 40 مرکز سرپایی درمان اعتیاد، 5 هزار و 300 نفر از خدمات درمانی بهره‌ مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، مدیرکل بهزیستی مازندران امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بیش از 77 مرکز میان مدت به 14 هزار معتاد خدمات پیشگیری از اعتیاد را آموزش می‌دهند، گفت: پارسال در 40 مرکز سرپایی درمان اعتیاد، 5 هزار و 300 نفر از خدمات درمانی بهره‌ مند شدند.

سید سعید آرام با بیان اینکه اعتیاد پس از فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ‌ای به عنوان شوک هزاره سوم، جهان را تهدید می‌کند، افزود: سود و گردش مالی تجارت مواد مخدر باعث شده که به عنوان صنعت غیرقانونی جایگاه ویژه ای را در اقتصاد کشورهای توسعه یافته ایفا کند.

به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران اعتیاد یک بیماری اجتماعی تلقی می شود و پارسال به منظور پیشگیری از مصرف شیشه کارزار رسانه ای برگزار کردیم و اطلاعات صحیح در مورد مصرف شیشه در اختیار مردم قرار دادیم.

آرام با بیان اینکه معضل اعتیاد آسیبی بوده که تمام دنیا را درگیر خود کرده است، یادآور شد: بر اساس آمار سازمان ملل، 250 میلیون نفر در دنیا مصرف کننده مواد مخدر و داروهای روان گردان هستند.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف اعتیاد از سنتی به سمت صنعتی سوق یافته است، تصریح کرد: کاهش سن اعتیاد معضل نگران کننده خانواده‌ها در کشورهایی مانند ایران شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه اعتیاد، چهارمین عامل مرگ و میر، 50 درصد طلاق، 20 درصد قتل و 66 درصد زندانیان را به خود اختصاص داده است، گفت: 23 درصد خشونت و نزاع، 30 درصد کودک آزاری، 65 درصد همسرآزاری و 10 درصد جرائم مالی محاکم قضایی، ریشه در اعتیاد دارد.

آرام با اشاره به اینکه 53 درصد معتادان کشور، متاهل هستند، گفت: 3 هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم اسلام شده است.

وی با اشاره به اینکه 151 مرکز در مازندران به منظور پیشگیری و مقابله با اعتیاد فعالیت دارد، گفت: این مراکز پارسال به 200 هزار نفر از جامعه هدف خدمات رسانی کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان به اینکه 261 سمن و موسسه غیردولتی در امر پیشگیری، درمان و آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد همکاری دارند، گفت: 6 هزار و 500 نفر در استان در قالب سفیران هدایت در حوزه پیشگیری از اعتیاد همکاری دارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک معضل اجتماعی بوده و برای درمان این بیماری باید اجتماع درگیر رفع آن شود، تصریح کرد: بهزیستی در 180 محیط کاری، شهر و روستا، مهدکودک، مدرسه و دبیرستان در راستای طرح پیشگیری اجتماع محور به 380 هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه کرده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه زمینه اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته توسط بهزیستی مازندران در پارسال فراهم شد، گفت: زمینه مهارت آموزی برای 800 معتاد بهبود یافته استان در پارسال با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان صورت گرفت.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی مازندران هم در این نشست گفت: رویکردهای دولت برای مبارزه با مواد مخدر، کمپین های اطلاع رسانی برای مواد مخدر است و فردا هم برنامه همیاران سلامت روان در نماز جمعه برگزار می شود.

گلچوبی افزود: یکی از علت های اصلی مصرف شیشه، لاغری است که بانوان در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی به آن روی می آورند.

به گفته وی ؛ به منظور پیشگیری از مصرف شیشه طرح کارزار رسانه ای اجرا شد تا افرادی که به دلیل های لاغری، زیبایی، افزایش تمرکز به سراغ شیشه می روند، از عواقب جبران ناپذیر آن باخبر شوند و از مصرف آن پیشگیری شود.

وی یادآور شد: پارسال 650 نفر از از معتادان بهبود یافته توسط بهزیستی مازندران از وام های اشتغال زایی بهزیستی برخوردار شدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.