ساری؛

کرج-چالوس چهارمین جاده زیبای دنیا

کرج-چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری کشور است که مناطق واماکن دیدنی موجود در این جاده آن را به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری؛  حسنی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ,صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت:وجود رودخانه کرج به موازات جاده کرج –چالوس , سد کرج وروستای کوچک وزیبای واریان که همچون جزیره ای کوچک در آن سوی آب سد کرج زیبایی های این جاده را دو چندان کرده است.

حسنی افزود:این جاده از شمال به استان مازندران شهرستان چالوس , از شرق به شهرستان تهران وشمیرانات ,از غرب به منطقه طالقان واز جنوب به شهر کرج متصل است.

به گفته وی، نخستین جاذبه ای که در ابتدای ورودی به آسارا از سمت کرج به چشم می خورد قلعه تاریخی صلصال است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام باز می گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ,صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت:آبشارزیبا ودیدنی هفت چشمه در منطقه آدران در کیلومتر 17 جاده کرج –چالوس ,آبشار و پیست اسکی خور ,آبشار روستای کلها ,چشمه وله در فاصله دو کیلومتری گچسر در روستای وله ,باغ لاله ها ,تپه شنستون ,قلعه دزدبند,کاخ شهرستانک,امامزاده سپهسالار ,قلعه ری زمین ,غار زیبای یخ مراد در روستای کهنه ده ,غارهای ری زمین وسیراچال وکاخهاوقلعه های قدیمی که قدمت آن به دوران ساسانیان میرسد از جمله مهمترین نقاط دیدنی این جاده محسوب می شود.

حسنی با بیان اینکه سالانه میلیونها گردشگر وجانگرد داخلی از این جاده بازدید می کنندافزود:بخش آسارا با دارا بودن سه قله بالای چهار هزار متر ,پیست اسکی بین المللی دیزین از مناطق مهم گردشگری ورزشی محسوب می شود.

وی با بیا اینکه این جاده مهمترین جاده برای مردم تهران است که از میان شهر کرج در استان تهران آغاز وبه شهر چالوس در کرانه دریای خزر وصل می شود افزود:جاده چالوس با داشتن چندین واحد پذیرای بین راهی ,هتلها ومهمانپذیر آماده سرویس دهی به مهمانان است

به گفته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ,صنایع دستی وگردشگری مازندران تا اواخر دوره قاجاراصلا جاده کرج چالوس وجود نداشته وتنها یک مسیر خاکی ومالرو راه دسترسی به روستاهای این منطقه را تشکیل می داده اما به گونه ای نبود که ارتبتط دهنده شمال وجنوب کشور باشد. این جاده در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفت.
 

انتهای پیام /س

برچسب ها: کرج ، چالوس ، جاده ، دنیا ، زیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.