کلاس توجیهی داوران فوتسال + مصاحبه ها

صیح امروز کلاس توجیهی 3روزه داوران لیگ برتر فوتسال با حضور دبیرکل فدراسیون، رییس کمیته داوران و مدرسین ایرانی فیفا در آکادمی ملی فوتبال ایران آغاز شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، کلاس توجیهی پیش از شروع فصل داوران لیگ برتر فوتسال از ساعت 8 صبح امروز پنجشنبه (چهارم تیرماه) در سالن کنفرانس آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

این کلاس توجیهی که با حضور 81 داور فوتسال برگزار می شود از ساعت 10:15 صبح با حضور دکتر اسدی -دبیرکل فدراسیون، فریدون اصفهانیان –رییس کمیته داوران، بهمن غفاری –مسئول داوری فوتسال، صدرالدین موسوی و عبدالکریم سیستانی –مدرسین این دوره بطور رسمی افتتاح شد و طی آن داوران ضمن شنیدن سخنان دبیرکل فدراسیون، مشکلات و امکانات مورد نظر خود را برای فصل پیش رو بیان کردند.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه این دوره یادبود دو داور فوتسال رضا شکرانه و احد محمدی هم برگزار شد.

گفتنی است دیگر برنامه داوران در روز نخست از این کلاس توجیهی، بازبینی ویدئو، بررسی نحوه اجرای تعویض، تخلفات موقعیت آشکار گل، خطاهای جمع شده و همکاری تیم داوری خواهد بود.
همچنین تست آمادگی جسمانی داوران هم از ساعت 18 تا 22 گرفته خواهد شد.

اسدی: مشکلات داوران را باید به طور ریشه ای برطرف کنیم

علیرضا اسدی در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتسال گفت: امر داوری موضوع بسیار حساسی است چراکه با تصمیمات داوری سرنوشت یک بازی تعیین می شود. از همین رو داوران اشخاص بسیار مهمی هستند چراکه وقتی یک داور مراحل مختلف را پشت سر می گذارد و در نهایت به مرحله ای می رسد که برای قضاوت در بازی ها انتخاب می شود، نشان از تکامل علم قضاوت در زمین و اثبات عدالت محوری آن فرد دارد.

و ی ادامه داد: اینکه داوران بخصوص داوران فوتسال مشکلات زیادی دارند بر کسی پوشیده نیست و به این مشکلات واقف هستیم اما مشکلات داوری صرفا مسائل مالی نیست بلکه باید به کمک کمیته و دپارتمان داوری از نظر ساخناری این مشکلات که بخشی از آن مالی و بخش دیگر آن امکانات و حفظ جایگاه داوران است را برطرف کنیم.

دبیرکل فدراسیون در ادامه بیان کرد: اولین قدم در رفع مشکلات رسیدن به تعامل مناسب با یکدیگر است، یعنی به جهت مشکلات مالی شما آگاه شوید و ما هم از درخواست های شما مطلع و در جهت رفع آنها قدم برداریم. البته امیدوارم شما داوران همانند گذشته قضاوت های خوب و کم نقصی در لیگ آتی داشته باشید تا در آینده نزدیک مشکلات را به کمک همدیگر رفع کنیم.

ور در پایان تاکید کرد: داوران فوتسال علیرغم مشکلات و معوقات مالی که دارند از اهمیت زیادی برای فدراسیون برخوردار هستند به همین دلیل به زودی نشستی را با حضور رییس کمیته داوران، رییس کمیته فوتسال و سه نماینده از شما داوران فوتسال برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم کار کارشناسی را برای برطرف کردن مشکلات بطور ریشه ای انجام دهیم.

اصفهانیان: رفع اشتباهات داوری فصل های قبل از اهداف مهم برگزاری دوره توجیهی است

فریدون اصفهانیان درباره کلاس توجیهی داوران فوتسال گفت: این کلاس همه ساله پیش از شروع فصل رقابتی جدید برگزار می شود تا ضمن بررسی مجدد قوانین داوری، نسبت به رفع اشتباهاتی که در قضاوت های فصل گذشته وجود داشته اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در این دوره انجام تست آمادگی جسمانی و تست دانش داوری است که از داوران بعمل خواهد آمد تا سطح آمادگی آنها را بسنجیم تا داوران با آمادگی بالا در مسابقات فصل جدید حاضر شوند.

عضو هیات رییسه فدراسیون در ادامه افزود: در مراسم افتتاحیه این دوره که با حضور دبیرکل فدراسیون برگزار شد داوران شرکت کننده در این دوره ضمن بیان مشکلات خود از دکتر اسدی تقاضای رسیدگی به این امور را داشتند. مشکلات داوران صرفا مالی نیست بلکه توجه هرچه بیشتر به داوران و حفظ جایگاه آنها مورد تاکید داوران قرار داشت.

وی ادامه داد: البته دکتر اسدی در صحبت های خود تاکید زیادی در رسیدن به تعامل متقابل از مشکلات یکدیگر داشت و با بیان محدودیت های فدراسیون، قول برگزاری نشستی با حضور رییس کمیته فوتسال، بنده و 3 نماینده از داوران فوتسال را داد که جا دارد از حضور وی در جمع داوران و مساعدت های ویژه وی تشکر کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار