رئیس انجمن متخصصان داخلی:

تهیه دارو از بازار آزاد کار خطایی است/ داروهای مصرفی باید مورد تائید وزارت بهداشت باشد

رئیس انجمن متخصصان داخلی با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره‌ای در خصوص فروش انواع دارو از طریق ارسال به درب منزل گفت : دارو باید با تجویز پزشک و تحت نظر داروساز از مراکز مورد تائید وزارت بهداشت تهیه و مصرف شود و تهیه آن از بازار آزاد عواقب جبران ناپذیری را در پی دارد.

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان  داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه داروهایی که برای بیماران تجویز می شود باید از فهرست داروهای رسمی کشور که مورد تائید وزارت بهداشت و درمان است؛ باشد اذعان داشت: کارخانه‌هایی که به تولید دارو در کشور می‌پردازند باید ماده اولیه خود را از جایی وارد کنند که شناخته شده و مطمئن باشد و همچنین برای اینکه آن را ارزان‌تر بفروشند کیفیت آن را پایین نیاورند، زیرا افراد مجبورند به داروهای خارجی روی بیاورند.

وی افزود : متاسفانه دیده شده، برخی از وارد کنندگان اقلام اساسی دارویی از جایی ماده اولیه آن دارو را تهیه می‌کنند که برایشان ارزانتر تمام شود، لذا بی‌کیفیت بودن مواد اولیه سبب می‌شود داروهایی که تولید می‌شود کیفیت لازم را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه داروهای خارجی که وارد کشور می شوند دارای کیفیت خوب و کافی نیستند ، تصریح کرد : توصیه می شود شرکتهایی که دارو وارد کرده و یا مواد اولیه را تهیه می کنند از مراکز مورد تائید وزارت بهداشت و درمان این کار را انجام دهند و به فکر کیفیت باشند زیرا کیفیت خوب باعث افزایش فروش هم می شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی در خصوص تهیه دارو از ناصر خسرو و شبکه های ماهواره ای بیان داشت : خرید و تهیه دارو از بازارآزاد کار خطایی است و استفاده از ماهواره نیز به عنوان منبع  راهنمایی و  خرید دارو مورد تائید جامعه پزشکی و وزارت بهداشت نیست.

وی با اشاره به اینکه  دارو باید از مراکزی تهیه شود که مهر تائید وزارت بهداشت را داشته باشد خاطرنشان کرد : باید راهکاری اتخاذ شود که افراد از تهیه و مصرف داروهایی که در شبکه های فارسی زبان ماهواره تبلیغ می شود،  خودداری کنند و در مواقع کمبود دارویی نیز به بازار آزاد برای تهیه داروی مورد نیاز خود مراجعه نکنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار