رحمانی فضلی مطرح کرد:

97 درصد جامعه از مواد مخدر پاک هستند

وزیر کشور گفت: بیش از 97 درصد جامعه ما پاک و سالم است و شیوع مواد مخدر در ایران 50 درصد متوسط شیوع در دنیا است.

آقایی// 97 درصد جامعه از مواد مخدر پاک هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که امروز در سالن خواجه نصیر مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به امحای بیش از 100 تن مواد مخدر در کشور، اظهار کرد: توان ما این است که بتوانیم در فرجه‌های مختلف از جمله مبارزه، پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت کاری کنیم که بتوانیم آثار شوم این بلای خانمان سوز را در جامعه به حداقل برسانیم.

وی در ادامه افزود:‌بیش از 97 درصد جامعه ما پاک و سالم هستند، ضمن اینکه شیوع در ایران 50 درصد متوسط شیوع در دنیا است، اما همین رقم هم برای ما زیاد است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور افغانستان بیش از 80 درصد مواد مخدر را تولید می‌کند و از آنجا که ایران با این کشور همجوار و مسیر ترانزیت است، لذا ما با بیشترین تهدید ها مواجه هستیم، اما این در حالی است که کمترین همکاری‌ها صورت می‌گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه اقدامات ما در چهارچوب اعتقادات دینی و مصالح انسانی است، گفت: احساس ما این است که هرچه دامنه مبارزه با مواد مخدر را بیشتر تقویت کنیم، به نفع همه انسان‌ها است و برای ما فرقی ندارد این انسان مربوط به کدام جغرافیا است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:‌اگر همکاری مستمر، موثر و مفید از طرف کشورهای مختلف و به ویژه نهادهای بین المللی اتفاق بیافتد، قطعا می‌توانیم اقدامات مثبتی را انجام دهیم و با کشت جایگزین و پیشگیری، آثار این مبارزه را سریعتر و قطعی تر کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار