رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران گفت:

باشگاه خبرنگاران مجموعه موفق خبری است

وزیر کشور گفت: باشگاه خبرنگاران تاکنون بیش از 4 تا 5 هزار خبرنگار آموزش و به سطح جامعه هدایت کرده است.

باشگاه خبرنگاران مجموعه موفق خبریبه گزارش خبرنگار حوزه وزارت کشور  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی وزیر کشور ،امروز در نشست صمیمانه با خبرنگاران عنوان کرد: باشگاه خبرنگاران تاکنون توانسته رسالت خود را در عرصه آموزش خبرنگاران به خوبی انجام دهد.

وی افزود: این مجموعه تاکنون بیش از 4 تا 5 هزار خبرنگار آموزش و به سطح جامعه هدایت کرده است.

وزیر کشور بعد از باشگاه خبرنگاران، وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌ها به آموزش خبرنگاران پرداخته‌اند.

وی در ادامه افزود: در شرایطی که تکنولوژی به سرعت گسترش می یابد مفهوم خبر و خبرنگاری نیز روز به روز دچار دگرگونی می شود و ابعاد این موضوع دچار تغییر می‌شود.


رحمانی فضلی تاکید کرد: هر چه این امر یعنی خبر رسانی و آگاهی بخشی موثرتر، مفیدتر و سریع‌تر باشد در جهت‌گیری‌های کلی جامعه نیز تاثیرگذار است.

وزیر کشور یادآور شد: کار خبرنگار آگاهی‌بخشی ضمن اینکه جهت‌گیری‌ها را مشخص می‌کند از طرف دیگر ضرورت تغییر و تحول را دچار افزایش سرعت می‌کند.

وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که می توان گفت هیچ خبری نیست که به دست مخاطبان نرسد چرا که روزی هزاران خبر به دست مردم می رسد که حتی اگر 25 درصد آنها تکراری باشد 70 درصد خبرها جدید است.


رحمانی فضلی گفت: هر کدام از این خبرها بر روی نگاه و تصمیم من بعنوان وزیر کشور اثر می‌گذارد ضمن اینکه تک تک خبرهای منتشر شده در فضای رسانه‌ای تاثیر‌گذار است چنانچه یا در آگاهی و تصمیم‌گیری ما موثر است و یا در جهت اقدامات ما و یا در جهت تغییر ایده اثر می گذارد.


وی با بیان اینکه هر خبر می‌تواند در جهت‌گیری‌های کلی کشور تاثیر‌گذار باشد گفت: کار خبرنگار حقیقت‌یابی است و باید به دنبال حقایق برود و با رعایت اصل امانت آن را به جامعه منتقل کند،البته بعضی از مواقع در نحوه انتقال ، انصاف و عدالت رعایت نمی شود.

وزیر کشور با بیان اینکه ما برای آگاهی بخشی 14 کمیته داریم گفت: مثلا یک کمیته برای اطلاع‌رسانی است  که موظف است از لحظات اول تشکیل و لحظه به لحظه خبر دهد که مسئولیت این کمیته با صدا و سیما است.


رحمانی فضلی به سیل اخیر اشاره و تصریح کرد: سیل در همه جا جاری می شود و خساراتی وارد می‌کند که تقریبا غیر قابل پیش‌بینی است، چنانچه در سیل اخیر 7 دقیقه بارندگی شد و در این مدت شدت جریان سیل با توجه عوامل جانبی موجب خسارت زیادی شد، .

وی با اشاره به اینکه ما در کشور امکان و قدرت پیش‌بینی هواشناسی در سطح خرد را نداریم، گفت: متاسفانه از لحظه اول جاری شدن سیل همه به دنبال یافتن مقصر بودند در حالی که مردم و خودروها دچار حادثه شده‌ بودند.

وی تاکید کرد در مواقع بحران نباید مقصریابی کرد بلکه باید همه با همت یکدیگر کمک‌رسانی کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در مقابل رسانه‌های اصلاح‌طلب بیشتر پاسخ‌گو هستیم، گفت: زمانی که خبرنگاری برای پرسش جلو مکی‌آید من نمی‌پرسم که آیا وی اصلاح‌طلب است یا اصول‌گرا ،ضمن اینکه سوالاتی که بپسندم و ارزش جواب دادن داشته باشند را پاسخ می دهم.

رحمانی فضلی همچنین به انتخابات سال جاری اشاره و تاکید کرد: تا کنون 4 هزار نفر خود را در مراسم‌های مختلف در معرض نامزدی انتخابات قرار داده‌اند .

وزیر کشور ادامه داد: از نظر سیاسی امکان رقابت در این دور بالا است و ما باید زمینه‌های رقابت اصولی، قانونی و با شکوه را فراهم کنیم ، ضمن اینکه وزارت کشور بعنوان مجری باید در جهت آماده کردن فضای انتخابات سالم و بدور از هر گونه شاعبه استفاده از ابزارهای غیر قانونی و همچنین آماده‌سازی فضای مشارکتی و فضای توام با امنیت انتخابات اقدام کند که در این عرصه به کمک خبرنگاران نیاز داریم.


وی از سفرهای استانی سخن گفت و یادآور شد: سعی می کنیم یک هفته در میان به استان‌ها برای بازدید نزدیک و در جریان گرفتن مشکلات آنان سفر کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: در 2 سال گذشته توانستیم در عرضه‌های اقتصادی توفیقات خوبی را کسب کنیم ضمن آنکه در عرصه سیاسی وحدت و انسجام خوبی داریم و همه روزنامه‌ها، سایت‌ها و اجزاب‌ فعال هستند.


وی گفت: همچنین در عرصه سیاست خارجی هم در سطح منطقه و هم در سطح بین‌الملل به ویژه مساله هسته‌ای توفیقات خوبی کسب کرده‌ایم چنانچه تحریم‌ها بعنوان یک عنصر تهدیدی برای کشور برداشته میشود و روابط با کشورهای منطقه و بین‌الملل عادی‌تر می‌شود، از این رو وضعیت افق و چشم‌اندازها معلوم است.


وی با بیان اینکه اساس کشور مردم هستند گفت: باید برای آنان امید ایجاد کنیم چرا که با امید کار و فعالیت و تلاش صورت می‌گیرد و اگر امیدی نباشد همه ضرر می‌کنند.

وزیر کشور در پایان در خصوص علاقه خود به کار خبر گفت: بعد از وزارت کشور دوست دارم در عرصه خبر کار حرفه‌ای انجام دهم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.