بررسی تأثیر هنر بر درمان و بهبود بیماری ها

علم تئاتردرمانی شامل به رسمیت شناختن زبان خصوصی و استعاری یک شخص و استفاده از چشم اندازهای چندگانه برای استخراج تجارب ذهنی از شخصیتها و اعضای گروه است.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ تئاتردرمانی رویکردی فعال و خلاق است که به کمک تئاتر و ایفای نقش روی حل مسائل ومشکلات کار می کند.
 
طراحی و گسترش این روش به دست Jacob Moreno، صورت گرفت .تئاتردرمانی می تواند به صورت فردی و یا حتی  در یک گروه (sociodrama)،موثر باشد و گاهی در برنامه های بهداشت روانی، مدارس و مراکز کسب و کار ارائه می گردد.
 
تئاتردرمانی موجب تسهیل بینش، رشد شخصی، و یکپارچگی شناختی، عاطفی، رفتاری در سطوح مختلف می شود. این مساله کاملا روشن است که به، افزایش یادگیری و توسعه مهارت های جدید می پردازد و به بهبود وضعیت روح وجسم افراد کمک می کند..در طول هر جلسه تئاتردرمانی ، شرکت کنندگان با استفاده از راهنمایی یک درمانگر ممکن است از بازسازی موقعیت گذشته، و رویاها استفاده کنند و  برای رویدادهای آتی آماده شوند.
 
اهداف  تئاتردرمانی به دست آوردن بینش جدید، حل مشکلات و تمرین مهارتهای جدید زندگی و رفتاری است. جلسات می تواند از یک تا دو ساعت طول بکشد و ممکن است در هر مرحله تحت راهنمایی یک کارگردان تئاتردرمانگر انجام می شود.روانپزشکی و روان درمانی اکثریت قریب به اتفاق شرایط روانپزشکی  از طریق درمان با  تئاتر درمانی  میسراست.
 
مثالهای متداول و شایع عبارتند از  اختلالات خلقی ،از جمله مقاومت دارویی به داروهای ضدافسردگی، ترس، استرس پس از سانحه، آسیب به خود، الکل و سوء مصرف مواد،مشکلات بلند مدت در سبک  و روابط زندگی ، از جمله ازدواج و استرس خانواده، می تواند از طریق تئاتردرمانی درمان شودو به طورکلی هر مشکلی که به بیماری های روحی و روانی مربوط شود.

هر شخصی که از  مراقبت درمانی روانپزشکی  استفاده می کند ممکن است از مزایای تئاتردرمانی هم بهره مند شود.مزایای تئاتردرمانی چه هستند؟

تئاتردرمانی می تواند یک تجربه قدرتمندباشد و  از آنجا که فرایندی  فعال است، می تواند یک جایگزین قدرتمند در بحث درمان های سنتی باشد.

تئاتردرمانی می تواند به افراد در این موارد کمک کند:
• بهبود روابط خود و مهارت های ارتباطی
• غلبه بر غم و اندوه و از دست دادن
• بازگرداندن اعتماد به نفس و سلامت
• افزایش مهارت های یادگیری و زندگی
•  ابراز احساسات خود در یک محیط امن
• به کارگیری روش های جدید تفکر و رفتاریچه شرایطی و اختلالاتی  را درمان می کند.

تئاتردرمانی برای درمان بسیاری از شرایط، از جمله:
• اعتیاد
• تروما
• اوتیسم
استفاده می شود.

گفتنی است تئاتر درمانی علمی است که به طور گسترده در سراسر جهان تدریس می شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بیماری ، هنر ، درد ، درمان ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار