اشرف: ماهی خاویار ایران نماد قایقرانی شد

مربی تیم ملی بانوان اسلالوم فدراسیون قایقرانی گفت: ماهی خاویار ایران که رو به انقراض است از طرف محیط زیست نماد منتخب فدراسیون قایقرانی شد.

اشرف: ماهی خاویار ایران نماد قایقرانی شدکتایون اشرف در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هر فدراسیون ورزشی یک کار بزرگی را به منظور کمک به محیط زیست به عهده گرفته تا از انقراض گونه های کمیاب حیوانات و ماکیان جلوگیری شود.
 
وی افزود: ماهی اوزون برون یا خاویار با وجود ارزش زیادی که دارد در معرض انقراض است به همین منظور فدراسیون این ماهی را به عنوان نماد خود انتخاب کرده تا حامی آن باشد و به همین منظور تفاهم نامه ای بین محیط زیست و وزارت ورزش منعقد شده است.
 
اشرف مربی تیم ملی بانوان اسلالوم فدراسیون قایقرانی در خصوص اشتیاق قایقرانان و فدراسیون بیان داشت: فدراسیون قایقرانی و پاروزنان از این پس حامی ماهی اوزون برون هستند و از طرفی برای احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ها همکاری لازم را می کنند زیرا رودخانه‌ها با ریختن زباله های شهروندان و صید بی رویه در این بین مظلوم واقع شدند.
 
وی در خصوص این ماهی منتخب که نماد فدراسیون قایقرانی قرار گرفته است اظهار داشت: این نوع ماهی خاویار کاملا ایرانی است و متعلق به خزر ایران است.
 
برگزاری کلاس داوری اسلالوم با مربیگری پیریک
 
اشرف مربی تیم ملی بانوان اسلالوم فدراسیون قایقرانی در ادامه تصریح کرد: از فردا بعدازظهر کلاسهای داوری اسلالوم با حضور 20 پاروزن رشته اسلالوم از 18 استان کشور برگزار می شود و کلاس‌ها در یک هفته از 8:30 با مداد تا ساعت 20:30 شب ادامه دارد.
 
وی تاکید داشت: نفرات بیشتری راغب حضور در این کلاس بودند اما به علت کمبود ظرفیت فعلا همین نفرات را منتخب کردیم و این کلاس به مربیگری پیریک صبح روز 8 تیر ماه که از فرانسه به ایران می آید آغاز می شود.
 
اشرف خاطر نشان کرد: برای تمرین در آبهای خروشان به رودخانه کرج و برای حضور در آبهای آرام به ورزشگاه آزادی نقل مکان می کنیم.
 
برگزاری اردوی تیم ملی اسلالوم
 
اشرف مربی تیم ملی بانوان اسلالوم فدراسیون قایقرانی گفت: اردوی اسلالوم بانوان و آقایان فردا آغاز می شود و تا 24 تیر ماه سال جاری در تهران رودخانه کرج و برای حضور در آبهای آرام در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: همچنین در پایان اردوها مسابقات قهرمانی کشور 17 تیر ماه 94 برای آقایان برگزار می شود.
 
اشرف اظهار داشت: اردوها در یک تاریخ شروع می شود اما یک زمان در رودخانه تیم ملی آقایان و بانوان ادغام نمی‌شود و ساعت تمرینات متفاوت است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: اسلالوم ، اشرف ، خاویار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.