فرماندار ملارد مطرح کرد:

برخورد با مفسدان اقتصادی و قضات متخلف از اقدامات سازنده قوه قضاییه

فرماندار ملارد گفت: یکی از اقدامات شایسته و قابل توجه قوه قضاییه، برخورد با مفسدان اقتصادی و قضات متخلف بود که این امور موید عظم جدی دستگاه قضایی به منظور مقابله با متخلفان در این حوزه است.

برخورد با مفسدان اقتصادی و قضات متخلف از اقدامات سازنده قوی قضاییهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داوود کرمی، فرماندار شهرستان ملارد درحاشیه نشست مسئولان و روسای ادارات با قضات دادگستری این شهرستان که در اردوگاه شهید اینانلو این منطقه برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مولفه عدالت در مبانی دینی و شریعت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و دستگاه قضایی نقش اساسی و تعیین کننده در تحقق این امر خطیر ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: برخورد با مفسدان اقتصادی، دانه درشت‌ها و قضات متخلف از اقدامات سازنده‌ای بود که قوه قضاییه نسبت به آن مبادرت ورزید.

فرماندار ملارد در تشریح شخصیت سیاسی، اجتماعی، علمی و انقلابی شهید بهشتی به عنوان یکی از متولیان دستگاه قضایی در ابتدای انقلاب، تصریح کرد: جایگاه و مقام آیت الله بهشتی در زمان حیاتش آنطور که باید، شناخته نشد و پس از گذشت سه دهه جایگاه و تاثیر سازنده‌ نقش وی در فراز و نشیب‌های انقلاب بیش از پیش مشخص شد.

وی افزود: این یک قاعده کلی است که شخصیت‌های تاثیر گذار در انقلاب از سوی دشمن شناسایی و حذف می شوند و ترور بزرگانی همچون آیت الله مطهری، مفتح، طراحی ترور مقام معظم رهبری و... از این نمونه‌ها است و شهید بهشتی نیز از این قاعده مستثنی نبود.

*برخورد با مفسدان اقتصادی تبعیض در جامعه را از بین می‌برد

حجت الاسلام و المسلمین جعفر محسن زاده، امام جمعه بخش صفادشت در ادامه این مراسم با اشاره به استقلال قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: خوشبختانه در این نهاد،‌جناح بندی و سیاسی کاری معنا ندارد و برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، دانه درشت‌ها، فتنه گران و اشرار، موید اقتدار و قاطعیت این نهاد است.

وی  افزود: برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدان اقتصادی، تبعیض را از بین می‌برد و نشاط و امید را به جامعه و مردم تزریق می‌کند.

*حسن رفتار با مردم سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد

حجت الاسلام حسین حسینی، امام جمعه شهر ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به لزوم لحاظ کردن تقوا و رضایت پروردگار در تمامی اعمال، رفتار و افعال مسئولان، عنوان کرد: حسن رفتار با مردم، اصلی ضروری و حائز اهمیت است و در واقع امر با سرلوحه قرار گرفتن چنین اصلی، رضایت مندی مردم و پروردگار حاصل می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدف نابودی ظلم، ستم و خان بازی شکل گرفت و یکی از ضروریات تحقق اهداف انقلاب، عمل صالح و رفتار نیکو است که باید مورد توجه تمامی آحاد جامعه قرار گیرد.

*شهامت و جسارت قضات در برخورد با مفسدان، ستودنی است

جواد جبله، دادستان شهرستان ملارد در ادامه این مراسم با اشاره به نقش موثر همیاری و همگرایی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان در تحقق امنیت پایدار و مقابله با هنجار شکننان و مفسدان، اظهار کرد: یکی از موفقیت‌های دستگاه قضایی شهرستان ملارد، برخورد قاطعانه و جدی با ارازل و اوباش است که خوشبتخانه در این راستا شاهد تعامل مطلوب مسئولان ذیربط با مجموعه دادگستری و دادسرای این شهرستان بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: شهامت قضات در برخورد با دانه درشت‌ها و تاراج کنندگان ثروت ملی و بیت المال، ستودنی است و بدون هیچگونه نرمشی و با شجاعت تمام در مقابل متعرضان به حقوق مردم ایستادگی و احقاق حق کردند.

دادستان شهرستان ملارد تصریح کرد: در روند بررسی و رسیدگی به پرونده‌ها‌، دستگاه قضایی مستقل عمل می‌کند و خوشبختانه تا کنون شاهد هیچگونه سفارشی از سوی مدیران دستگاه‌های ذیربط در این شهرستان در روند قضایی و رسیدگی به پرونده‌ها نبوده‌ایم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از قضات شهرستان ملارد با اهداء لوح و جوایزی تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار