عزیزی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد:

پیگیری دوباره مصوبه ازدواج با فرزند خوانده؛ تغذیه‌ای برای بیگانگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دامن زدن بر مصوبه فرزند خواندگی، اسلام و علمای دینی را خدشه دار می‌کند و ادامه این امر تغذیه برای بیگانگان است.

بماند///کار نشود///پیگیری دوباره مصوبه فرزند خواندگی، تغذیه‌ای برای بیگانگانعبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در واکنشی تند در خصوص ازدواج والدین با فرزند خوانده، با اشاره به تصویب لایحه‌ای در مجلس پیرامون این موضوع اظهار کرد: رسانه و اذهان عمومی قصد دارند علمانی دینی ما را خراب کنند، باید به این امر توجه داشته باشیم که در یک جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و دامن زدن به این مسائل پای بیگانگان را به میان می‌آورد.

وی ادامه داد: من با مراجعه به شورای نگهبان و دیداری که با آیت الله مومن پیرامون این موضوع به بحث و گفتگو پرداختیم و به شخصه مخالف این امر هستم، از رسانه می‌خواهم به بیگانگان خوراک و تغذیه ندهد.

عزیزی تصریح کرد: لایحه فرزند خواندگی در مجلس به تصویب رسید و مجلس اعلام کرد ازدواج والدین با فرزند خوانده خود خلاف شرع نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدتی رسانه ملی از طریق صدا و سیما پیگیر موضوع ازدواج والدین با فرزند خوانده خود شد. ادامه این امر علما و اسلام را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: این در حالی است که موضوع ازدواج والدین با فرزند خوانده مدتی به فراموشی سپرده شده بود، اما با پیگیری دوباره رسانه،، بستری برای تغذیه بیگانگان و جو سازی سیاسی آغاز و مهیا می‌شود.

عزیزی در پایان گفت: دامن زدن بر این امر، اسلام را خدشه دار می‌کند و در حقیقت باید فاتحه اسلام را خواند. گناه پیگیری این مسائل بالتبع از ثوابش بیشتر است.

*بهزیستی دستگاه مجری قوانین است

بماند///کار نشود///پیگیری دوباره مصوبه فرزند خواندگی، تغذیه‌ای برای بیگانگانرییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون ازدواج فرزندخوانده با سرپرست گفت: بهزیستی تنها دستگاه اجرا کننده قوانین است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در سال 92 ، طی ماده 27 قانون حمایت از کودکان بی سرپرست آورده شده که ازدواج فرزند خوانده با سرپرست، در صورت صلاحدید دادگاه امکانپذیر است. قانونی که جنجال ها و مخالفت های فراوانی به همراه داشت چرا که از نظر شرع اشکالی به موضوع وارد نمی شود اما جامعه شناسان و حقوق دانان به خاطر آسیب هایی که می تواند این ازدواج داشته باشد هشدار می دهند.

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند قانون فرزندخواندگی و بازنگری در قانون ازدواج سرپرست خانوار با فرزند خوانده گفت: اگر از نظر شرعی فتوای مسئله صادر شود و مجلس نیز به تصویب برساند اجرا می شود.

وی تاکید کرد: ما دستگاه مجری هستیم و تصمیمات را اجرایی می کنیم.

گفتنی است، در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که در مراکز و خانه های کودک و نوجوان نگهداری می شوند. به طور متوسط سالانه ۹۰۰ کودک به دلایل مختلفی مانند بدسرپرستی والدین، زندان رفتن آنها، طلاق، اعتیاد و همچنین بی سرپرستی تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و البته تعدادی نیز کودکان سر راهی هستند که به آمارها اضافه می شوند و همچنین سالانه ۹۰۰ کودک از مراکز بهزیستی ترخیص می شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار