سنایی: حضانت فرزند به صورت امین موقت منصفانه نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:حضانت فرزند به خانواده ها، به صورت امین موقت، منصفانه نبوده و موجب نادیده گرفته شدن زحمات والدین سرپرست می شود.

مهدی سنایی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نواقص موجود در طرح فعلی قانون فرزند خواندگی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست اظهار کرد : براساس آمار ارائه شده سازمان بهزیستی در خصوص استقبال نشدن از قانون فعلی واگذاری فرزند و  بررسی های انجام شده ، مشخص شد ، که ثبت نشدن اسم و مشخصات فرزند در شناسنامه والدین بی رغبتی را در قبول حضانت فرزند تشدید کرده است .

وی ادامه داد:  اسم و مشخصات کودک در آخر شناسنامه والدین سرپرست به عنوان فرزند خوانده ثبت می شود و این در حالی است که خانواده ها ، فرزند به حضانت گرفته خود را بدون هیچ ضمانت و تنها با ثبت در سیستم ثبت احوال مرکزی باید نگهداری و سرپرستی کنند. 

سنایی در خصوص دیگر نواقص موجود در این قانون افزود : در حالی که فرزند به حضانت گرفته شده در بزرگسالی ، والدین واقعی خود را جستجو کند و تمایل به زندگی با والدین خونی خود داشته باشد ، بدون منع قانونی ، ضمانت و هیچگونه  مسئولیتی می تواند والدین سرپرست خود را رها کرده و ضربه بزرگ روحی را به آن‌ها تحمیل کند .

وی تصریح کرد: مراحل پیچیده و شرایط سخت  پیشروی زوج هایی که تمایل به قبول فرزند دارند و نیز استقبال نشدن از طرح مذکور ، موجب شده است تا کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بررسی و رفع اشکالات لایحه فرزندخواندگی بپردازد .

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جهت رفع مشکلات این طرح ، باید ضمانتی با رعایت مسائل اخلاقی و انسانی به والدین سرپرست که با هزاران امید و آرزو، کودکی را به فرزندی قبول می کنند ، اعطا شود که نگرانی ها را در خصوص آینده مبهم و بدون پیش بینی ، بر طرف کند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۴
این قانون برای پدرو مادرها واقعا ظالمانه است. بهتره یه فکر اساسی براش بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
اگه اینقد قانون و سخت نکنن قطعا خیلی از بچه ها پد رو مادر دار و خیلی از زوج ها فرزند دار میشن
آخرین اخبار