انتخابات پارلمانی بوروندی آغاز شد

انتخابات پارلمانی بوروندی با وجود نا‌آرامی‌های داخلی و مخالفت‌های بین‌المللی از ساعت 6 بامداد به وقت محلی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ درگیری و خشونت‌های بوروندی از دو ماه پیش که  "پیر انکورونزیزا،" رییس جمهور این کشور، برای سومین دوره نامزد حضور در انتخابات شد هنوز ادامه دارد و با وجود اعتراض‌های شدید مردمی به اعلام نامزدی "انکورونزیزا"، انتخابات پارلمانی این کشور صبح امروز آغاز شد.

حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر از شهروندان بوروندی واجد شرایط رای دادن هستند. "پیر کلاور اندایکاریه،" رییس کمیسیون انتخابات بروندی، اعلام کرد بیش از 11 هزار مرکز اخذ رای در سراسر این کشور آماده دریافت آرای شهروندان است.

هرچند احزاب مخالف و جوامع مدنی بوروندی انتخابات را غیرمنصفانه اعلام و آن را تحریم کرده اند؛ مقامات این کشور اصرار دارند انتخابات در تاریخ تعیین شده برگزار شود.

پلیس بوروندی اعلام کرد چندین مرکز رای گیری در بوجومبورا – پایتخت- و برخی استان های این کشور، شب گذشته مورد حمله قرار گرفت؛ اما مهاجمان نتوانستند برگه های رای را مخدوش کنند.

مخالفان معتقدند نامزدی "انکورونزیزا" برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری، خلاف قانون اساسی و توافقنامه‌ای است که به 13 سال جنگ داخلی این کشور خاتمه داد؛ اما رییس جمهور بوروندی مدعی شد این دومین نامزدی وی محسوب می شود زیرا در نخستین دوره ، پارلمان وی را به ریاست جمهوری منصوب کرده بود. انتخابات ریاست جمهوری بوروندی نیز قرار است 15 ژوییه (24 تیر) برگزار شود.

تاکنون بیش از 70 نفر در جریان هفته ها اعتراض و خشونت در بوروندی کشته شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار