در نشست خبری مشترک با ولید المعلم؛

لاوروف: همه کشورهای منطقه باید برای مقابله با تروریسم همکاری کنند

وزیر امورخارجه روسیه در نشستی خبری اعلام کرد؛ همه کشورهای منطقه باید با کنار گذاشتن اختلافات، برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: "سرگئی لاوروف،" وزیر امورخارجه روسیه در نشست خبری مشترک با ولید المعلم همتای سوری‌اش در مسکو گفت: همه کشورهای منطقه باید با کنار گذاشتن اختلافات، برای مقابله با تهدیدات تروریستی همکاری کنند. 

لاوروف افزود: گفتگوی سوری- سوری  پایه و اساس هر راهکاری برای حل بحران در این کشور است.

وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد؛ به لزوم وحدت سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور پایبند هستیم. همه باید برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه بر اساس دو دور گفتگو بین دولت و مخالفان که اخیرا در مسکو برگزار شد تلاش کنند. سوریه تلاش های زیادی برای مبارزه با تروریسم انجام می دهد اما کشورهای همسایه هم باید به لزوم هماهنگی گروهی در منطقه برای مقابله با تهدیدات تروریستی قانع شوند.

لاوروف همچنین اعلام کرد: فردا با جان کری در وین دیدار خواهم کرد.

"ولید المعلم،" وزیر امورخارجه سوریه نیز گفت: رئیس جمهور روسیه در دیدار مشترک خواستار تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم شد. اما تشکیل ائتلاف با کشورهایی مانند قطر، ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا که در ریختن خون ملت سوریه دست داشته‌اند، به معجزه بسیار بزرگی نیاز دارد. 

المعلم افزود: من در دیدار با پوتین وعده‌هایی را درباره حمایت سیاسی و نظامی از سوریه دریافت کردم. گفتگوهای من با لاوروف نیز درباره راه‌های دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه بود.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار