شهرکرد؛

3 ماه تا 10 سال حبس برای آتش افروزان در جنگل ها و مراتع

به استناد ماده 47 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، آتش افروزان در عرصه هاي جنگلي، به 3 ماه تا 10 سال حبس محکوم می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این مطلب، خواستار توجه و همكاري شايسته آحاد مردم بويژه مسئولان، شوراهاي اسلامي و دهياري ها و بهره برداران و جنگل نشينان از عرصه هاي جنگلي و مرتعي برای پيشگيري از هر گونه آتش افروزی در عرصه هاي مرتعی و جنگلي گرديد.

علی محمدی مقدم افزود: نظر به اينكه گرمای تابستان يكي از علل آتش سوزي در عرصه هاي جنگلي و مرتعي بوده و پارك هاي جنگلي و سايه درختان مكاني براي تفريح و تفرج گردشگران و استراحت كشاورزان، مرتع داران، چوپانان و جنگل نشينان است كوچكترين بی احتیاطی و ایجاد جرقه براي راه انداختن آتش در اين عرصه ها، آتش سوزی و خسارات جبران ناپذيری را بر پيكر منابع ملي كشور و استانمان به بار خواهد آورد.

وی نتيجه اين امر را تخريب خاك و نابودي منابع ملي و تنوع زیستی اعم از جنگل و مرتع و منابع عظيم اقتصادي و محيط زیستی عنوان کرد.

محمدی مقدم از مردم خواست ضمن اجتناب از هر گونه آتش افروزی در عرصه هاي جنگلي و مرتعي، در صورت بروز هر گونه آتش سوزي ضمن همكاري با مأمورين منابع طبيعي و آتش نشاني جهت اطفاء حريق، با شماره 1504 امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احياء منابع طبيعي و آتش سوزي نباتات در مزارع و باغات داخل يا مجاور جنگل و مرتع بدون اجازه و نظارت مأمورين جنگلباني ممنوع است و در صورت بي مبالاتي و ايجاد حريق مرتكب تخلف به حبس تأديبي از دو ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری همچنین به استناد ماده 46 قانون مذكور اظهار داشت: هر كس مبادرت به كت زدن يا روشن كردن آتش در تنه درختان جنگلي نمايد به حبس تأديبي از سه ماه تا يك سال و براي هر درخت كه كت يا پي زده و يا در آن آتش روشن كرده به پرداخت جريمه نقدي محكوم خواهد شد.

حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار معادل 86.4 درصد از مجموع مساحت استان چهارمحال و بختیاری را عرصه های منابع ملی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد که 307 هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و 90 هزار هکتار آن مرتع است.



انتهای پیام/ ا
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، مرتع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.