ساری؛

افزایش دامنه آتش سوزی کلاردشت در صورت وزش باد

عدادی از درختان که طعمه حریق شده بودند با قرار گرفتن در نقاط صعب العبور کماکان در حال سوختن هستند و در صورت وزش باد امکان انتقال حریق به سایر نقاط نقاط و افزایش دامنه آتش سوزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ؛ پس از آنکه که صبح امروز بخشی از اراضی مرتعی و جنگلی کلاردشت واقع در منطقه جرن از ارتفاعات رودبارک طعمه حریق شد، با اعزام نیروهای امدادی دولتی و مردمی از سرایت حریق به جنگل های بلوط اطراف جلوگیری شد.

مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت، وسعت اراضی خسارت دیده را تا این لحظه در حدود پنج هکتار ارزیابی کرده و افزودند:  تعدادی از درختان که طعمه حریق شده بودند با قرار گرفتن در نقاط صعب العبور کماکان در حال سوختن هستند و در صورت وزش باد امکان انتقال حریق به سایر نقاط نقاط و افزایش دامنه آتش سوزی وجود دارد لذا تنها راه اطفا کامل حریق استفاده از بالگرد آتش نشان است. 

دکتر هادی کیادلیری، رئیس انجمن علمی جنگل بانان ایران، نیز در همین رابطه گفت: در حال مذاکره با مسئولان سازمان هلال احمر برای اعزام بالگرد به کلاردشت هستیم اما تا این لحظه موفقیتی حاصل نشده است. 

وی با انتقاد از مقابله با چنین بحرانی گفت: جای تاسف است که این سازمان با توجه به فصل گرما و قابل پیش بینی بودن چنین حوادثی هیچ تمهیداتی را برای جنگل های شمال کشور نیاندیشیده و هنوز بالگردی از سوی سازمان هلال احمر به منطقه اعزام نشده است.

کیادلیری همچنین اضافه کرد: انتظار می رود که با رسیدن به ساعت های پایانی روز و فرارسیدن شب آتش سوزی فروکش نماید. 


انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.