قم؛

بستر سازی مناسب برای افزایش سرمایه‌گذارای دربخش هتل سازی

قائم مقام شهردار قم با اشاره به افزایش روز افزون گردشگران گفت: شهردار کنونی قم توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخش هتل سازی به ویژه در بلوار پیامبر اعظم را دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران قم؛علی بیاتی قائم مقام شهردار قم با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌ بلوار پیامبر اعظم (ص)گفت: تهیه طرح جامع توسط نرم‌افزار کامفار و ارزیابی آن توسط شاخص‌های اقتصاد مهندسی می‌تواند به عنوان ضمانت اجرایی این طرح قلمداد شود که در مقایسه با نرخ بهره بانکی و شاخص‌های اقتصادی از بهترین توجیه اقتصادی برخوردار است.

قائم مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی عنوان کرد: بلوار پیامبر اعظم (ص) شامل تقاطع‌های غیرهمسطح در طول پروژه، تقاطع بلوار عمار یاسر و پل سه سطحه 9 دی، تقاطع میدان معلم، تقاطع بلوار هنرستان، تقاطع بلوار فردوسی ، تقاطع ریل راه آهن، تقاطع بلوار شهید کریمی و تقاطع با رینگ مسجد مقدس جمکران است.

بیاتی با اشاره به افزایش روز افزون گردشگران گفت: شهردار کنونی قم توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در بخش هتل سازی  به ویژه در بلوار پیامبر اعظم را دارد.

 وی ادامه داد: محور پیامبر اعظم (ص) پیوند دهنده دو مجموعه زیارتی مهم است که تاثیر شگرفی بر چشم انداز آتی آن خواهد داشت ، بخش شمالی این محور تحت تاثیر حرم حضرت معصومه (س) و بخش جنوبی آن نیز تحت تاثیر مسجد مقدس جمکران خواهد بود. بدین معنا که عملکردها و تصور ذهنی استفاده کنندگان از محور در بخش هایی از آن که درمجاورت دو مجموعه زیارتی قرار دارد به شدت تحت تاثیر فضای معنوی آنها می باشد .

قائم مقام شهردار قم در خصوص ویژگی های دیگر این پروژه اظهار کرد:يكي از مسائل اصلي در اين طرح، بدنه مسير اصلي است كه بايد دارای پیوست فرهنگي باشد. ايجاد موزه‌هاي فرهنگي، فرهنگسراها، مراكز فرهنگي هنري و... از جمله مواردي است كه در بدنه اين طرح ديده شده است.

بیاتی گفت: نورپردازی بلوار با توجه به معنوی بودن فضای مسیر و دید حرم مطهر و مسجد جمکران و در نظرگیری و طراحی کاربری اقامتی در طول محور پروژه با مساحت بالغ بر 170 هزار مترمربع از جمله ویژگی‌های بارزاین بلوار است.


طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) وسرمایه گذاری های مربوط به پروژه های با فراز و نشیب های زیادی همراه است، از این رو انتظار می رود با توجه به اهمیت و حساسیت اجرای آن، جلسات کارشناسی همچون گذشته در استانداری و نهادهای شهری با جدیت بیشتری برگزار شود تا موانع اجرای آن بررسی و برطرف شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.