تبریز؛

ارسال 650 اثربه دبیرخانه جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 650 اثر از استان های مختلف به دبیرخانه نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز ارسال شد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران صفی پور در نشست شورای سیاستگزاری جشنواره کاریکاتور مطبوعات ،اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات در تبریز تا 22 تیرماه تمدید شده است .

وی افزود: این جشنواه با موضوع فرهنگ، کاریکاتور چهره، آزاد و بخش ویژه شعار سال شامل 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' برگزار می شود .

صفی پور با تاکید بر شعار سال اظهار کرد: ویژگی فعالیتی که در کارهای گروهی انجام می شود و همدلی وجود دارد به هیچ وجه نمی تواند در فعالیت های انفرادی وجود داشته باشد وی کیفیت مناسب، پخته بودن و برنامه ریزی دقیق را از جمله این ویژگی ها دانست و پیشنهاد کرد: آثار برتر این جشنواره به صورت کتاب منتشر می شود تا از فواید آموزشی آن همگان استفاده و همچنین موجب ماندگاری آن نیز شود .

وی با بیان اینکه رویکرد انتقاد منطقی کاریکاتور فرهنگ نقدپذیری را بین همگان نهادینه می کند، افزود: نشریات کاغذی و دیجیتال می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و در جشنواره حضور فعال تری یابند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد آثار تصویری مثل کاریکاتور تاثیر مناسبی را در فضای رسانه ای برجا می گذارد و در نهایت تلنگری برای توسعه بیشتر خواهد بود .

صفی پور همچنین بر ابتکاری و متفاوت بودن این جشنواره نسبت به سایر جشنواره های مطبوعاتی و هنری تاکید کرد .

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی از مسجد گرفته تا زندگی مردم به نوعی در همه جا حضور دارد ،گفت : بر این اساس ضرورت دارد تا از کانون فرهنگی و هنری مساجد گرفته تا انجمن ها و تشکل های مختلف فرهنگی و هنری با یکدیگر تعامل مناسب و همدلی داشته باشند تا انجام کارهای فرهنگی تسهیل شده و موجب کیفی تر شدن برنامه ها شود سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در این نشست زمان برگزاری اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره را هفدهم مرداد و همزمان با روز خبرنگار اعلام کرد .

وی افزود: فعالیت های دبیرخانه جشنواره برای دریافت آثار از یک ماه پیش آغاز شده و علاقه مندان می توانند آثار خود را تا بیست و دوم تیر ماه به نشانی اینترنتیwww.NasimeFarhang.festival@gmail.com ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.ea-ph.com مراجعه کنند .

چمیده فر گفت : نخستین جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعات کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و خانه مطبوعات استان برگزار می شود .
وی اضافه کرد : معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعال شدن بیشتر خانه های مطبوعات کشور تاکید دارد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.