سید صادق موسوی:

اطلاع رسانی باید مبتنی بر واقعیت باشد

مدیرکل نمایش خانگی نسبت به انتشار اخبار خلاف واقع در برخی رسانه ها واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان سینمایی؛ سید صادق موسوی مدیر کل نمایش خانگی، مستند و کوتاه گفت: تولید فیلم در كشور با تعاریف ومقیاس های معین وتعریف شده ای صورت می پذیرد.شماری از تهیه كنندگان وكارگردانان متقاضی پروانه ساخت برای آثار  بلند سینمایی خود هستند كه پس از بررسی های لازم در شورای پروانه ساخت ، مجوز ساخت خود را از اداره كل ارزشیابی سینمای حرفه ای دریافت می كنند. این تولیدات سینمایی پس ازتولید، پروانه نمایش خود را نیز از همین اداره كل دریافت کرده ووارد چرخه اكران در سینماهای كشور می شوند.شماری دیگر از فیلمسازان وتهیه كنندگان متقاضی تولید اثر خود در فرمت ویدیو هستند .فیلمنامه این متقاضیان بررسی  وبرای آنان  پروانه تولید فیلم  ویدیویی صادر می شود .این آثار هم پس از اتمام تولید واخذ پروانه نمایش از اداره كل نمایش خانگی مستند وكوتاه، واردشبكه نمایش خانگی ویا تلویزیون می شوند.

مدیر كل نمایش خانگی، مستند وكوتاه در ادامه افزود: همان طور كه اشاره شد فرآیند تولیدی این فیلم ها كاملا متفاوت ونحوه ارزیابی وتایید پروانه تولیدآنها نیز كاملا از یكدیگر متمایزاست.

دبیر شورای توسعه نمایش خانگی خاطر نشان كرد: متاسفانه درحوزه تولید فیلم های ویدیویی خطا های عمدی ویا سهوی صورت می پذیرد كه به هر شكل اش ایجاد مساله خواهد كرد.عمده این تخلفات متوجه انتشار خبر در مرحله پیش تولید است .خبر به شكلی تنظیم می شود كه ویدیویی بودن فیلم را مخفی نگاه می دارد .همچنان دیده شده كه درمواردی؛ فیلمی كه پروانه تولید ویدیویی دارد را فیلم سینمایی معرفی می كنند. این دست اطلاع رسانی های مغایر با واقعیت ، از دید اداره كل نمایش خانگی پنهان نمی ماند و با ادامه آن  اصل اعتماد بین مدیران وتولید كنندگان خدشه دار خواهد شد ودر طولانی مدت سبب می شودسرمایه گذارانی كه فریب خورده اند و به امید تولید فیلم سینمایی سرمایه گذاری كرده اند برای همیشه از این عرصه خارج شوند وبخش خصوصی سینما لطمات  فراوانی ببیند.

موسوی ضمن تاكید بر تفاوت نوع اكران ومخاطبین آثار سینمایی با تولیدات  ویدیویی تصریح كرد:عدم اطلاع رسانی درست ویا به تعبیری  خبر رسانی مخدوش می تواند مخاطب عام راهم كه علاقمند به  فیلم وسینما است دچار اشتباه كند ودر این میان برخی از سودجویان نیز به طریق خود از این نا آگاهی طرفی بربندند. 

وی همچنین افزود: فیلمسازان ویدیویی هم هستند كه با حمایت وهمراهی شوراها وكارشناسان سازمان، با تعهد براكران برای مخاطب خاص پروانه نمایش می گیرند. امامتاسفانه با كم لطفی وناهماهنگی اقدام به نمایش بدون پروانه فیلم در خارج از كشور می كنند.در صورتی كه اخذ پروانه نمایش برای حضور در فستیوال های بین المللی فیلم با حداكثر همكاری وسرعت در سازمان سینمایی قابل پی گیری است. این گونه رفتارها موید قانون گریزی وعدم پایبندی به قواعد حرفه ای كار است.

موسوی در پایان ضمن تاكید برنقش مهم وموثر رسانه ها در انتشار اخبار درست ،از فعالان این حوزه خواست تا برای دستیابی به اخبار صحیح با روابط عمومی سازمان  سینمایی در ارتباط باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار