میخائیل اولیانوف: استفاده مسکو از سلاح هسته‌ای در پاسخ به حمله نظامی به روسیه امری بعید نیست

رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورت حمله نظامی به این کشور، بعید نیست مسکو با سلاح هسته‌ای واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه تهدید کرد در صورت حمله نظامی به روسیه، بعید نیست که مسکو با سلاح هسته ای واکنش نشان دهد.

« میخائیل اولیانوف،»گفت:« بر اساس دکترین نظامی روسیه ، ما در دو حالت  حق داریم از سلاح هسته ای استفاده کنیم: اگر از سلاح هسته ای یا  کشتار جمعی علیه روسیه یا یکی از هم پیمانان روسیه استفاده شود؛ یا آنکه در حمله به روسیه از سلاح متعارف استفاده شود؛ اما نوع و سطح حمله، تهدیدی برای موجودیت روسیه تلقی شود.»

روسیه در سال 2014 دکترین نظامی جدیدی را تصویب کرد که در بند اول از فهرست خطرات و تهدیدات علیه کشور، توسعه قلمرو پیمان آتلانتیک شمالی ، ناتو، دیده می شود. 

در این دکترین بر حق روسیه در دفاع از هموطنانش در هر منطقه از جهان تاکید شده است، به همین منظور جهان غرب به آن واکنش نشان داد و تصویب آن را به معنی تلاش برای تقویت توان هسته ای روسیه تعبیر  کرد.

اولیانوف تصریح کرد:« این دکترین جایگاه خود را دارد، نباید آن را  تهدیدی برای جهان تلقی کرد. این دکترین چیزی جز هشدار به کشورهایی نیست که سعی می کنند به روسیه حمله کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار