اهواز؛

دست بی صدای کمیته امداد در حمایت از محرومان

در هر استانی نهادی وجود دارد که حمایت از محرومین را عهده دار می باشد.

دست بی صدای کمیته امداد در حمایت از محرومانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از خوزستان؛ نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در خوزستان حدود 100 هزار خانواده با 231 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش خود قرار داده است که 60 درصد از آنان زنان سرپرست خانوار و 12500 یتیم می باشد که این نهاد به تنهایی نمی تواند مایحتاج این نیازمندان را فراهم نماید پس با توجه ثروت عظیمی که استان ما دارد مدیران و روسای سایر نهاد ها و شرکت ها، باید برای رفع نیاز مردم استان گامی بردارند.

در این خصوص با معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفتگویی داشتیم.

محمدرضا علیپور خدادادی گفت: در شرایطی که بزرگترین شرکت های نفت و گاز، حفاری، پالایشگاه ، پتروشیمی ، صنایع فولاد و نیشکر را داریم و تنها استانی هستیم که نفت و گاز و صنعت و کشاورزی  یک جا در دل خاک زرخیزش نهفته است و حدود 12 درصد از درآمد ناخالص ملی نیز از استان ما به دست می آید، متاسفانه جمعیت قشر آسیب پذیر و محروم استانمان بالاست.

علیپور خطاب به مدیران و شرکت های متمول حوزه نفت و گاز ، پتروشیمی، صنعتی و کشاورزی مستقر در استان بیان کرد: از آنجایی که بسیاری از افراد جمعیت مورد بحث، سرپرست خانوار هستند و به فرموده امام راحل ولی نعمتان انقلاب می باشند، برای خود سهمی از درآمدهای شرکت های بزرگ و متمکن استان را مطالبه نموده و اگر مورد اعتنا قرار گیرد گامی در راستای فقرزدایی خواهد بود که مانعی بزرگ در جهت توسعه استان است.

وی با توجه به واسطه بودن کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان و متمولین حقیقی و حقوقی ، اظهار داشت: علی رغم درخواست ملاقات های مکرری که از برخی شرکت های تابعه استان داشتیم، به دلایل مختلف از جمله عدم حضورمدیرعاملان در شرکت یا گفتن این که مسئله باید در هیئت مدیره مستقر در وزارتخانه یا دفتر مرکزی که در پایتخت است مطرح شود، نتوانستیم کمک مالی را از آنان دریافت نماییم اما اگر نیاز به مصوبه ای در راستای  کاهش فقر در منطقه محل فعالیت شرکت و اهمیت آن از سوی مدیر عامل با حساسیت بیان شود مطمئن هستیم که این مصوبه با اکثریت آراء به تصویب می رسد.

در پایان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان خاطر نشان کرد : به منظور افزایش اعتماد عمومی این آمادگی را داریم هر مساعدتی از سوی شرکت ها با نظارت و حضور نماینده آنها در راستای خدمات مورد نظر مدیران آن شرکت از جمله مسکن، اشتغال، مهریه و ... برای محل فعالیت شرکت و مناطق پیرامون آن مجموعه هزینه گردد.

چه خوب است در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی به فرمایش رهبر کبیر انقلاب که فرمودند: فکر نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته  باشد، جامه عمل بپوشانیم.

گزارشی از الهام وادی

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.