ارومیه؛

هوای گرم مهمترین عامل گسترش بیماری سیاه زخم

رئیس شبکه دامپزشکی چالدران با اشاره به عواملی که سبب بروز این بیماری در دام‌ها می‌شود، خاطرنشان کرد: خاک مناطق آلوده منشا بیماری سیاه‌زخم است و این بیماری در هوای گرم بیش‌تر شیوع می‌یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ارومیه؛میثم سپاهی اظهار داشت: بیماری سیاه‌زخم یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، از این رو حساسیت زیادی در رابطه با مبارزه با این بیماری داریم.

وی ضمن خطرناک عنوان کردن این بیماری در انسان‌ها و دام‌ها، تصریح کرد: این بیماری که دام سنگین و سبک را مبتلا می‌کند عموما منجر به مرگ دام شده و در صورت عدم کنترل بیماری سیاه‌زخم، این بیماری سالانه خسارت زیادی به دامداران وارد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام‌ها تنها را ه پیشگیری از ابتلای دام به این بیماری است، تصریح کرد: واکسیناسیون سالانه دام می‌تواند تا حد زیادی از ابتلای دام به بیماری سیاه‌زخم بکاهد و دام از بلایای این بیماری در امان باشد.

سپاهی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه مبارزه با بیماری سیاه‌زخم در چالدران، اظهار داشت: امسال 11 هزار رأس دام علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: ارومیه ، سیاه زخم ، دام ، بیماری ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.