ارومیه؛

پیشگیری از ابتلای دام به بیماری سیاه زخم با واکسیناسیون دام به تعداد یک بار در سال

سرپرست شبکه دامپزشکی تکاب با اشاره به عوامل پیشگیری از این بیماری در جمعیت دامی، اعلام کرد: واکسیناسیون دام به تعداد یک بار در سال می‌تواند از ابتلای دام به بیماری پیشگیری کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ علی گردعلی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری سیاه زخم، خاطرنشان کرد: امسال در راستای کاهش بیماری سیاه زخم 27 هزار راس دام علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شدند.

علی گردعلی اظهار کرد: بیماری سیاه زخم یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و بر این اساس مبارزه و پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به علائم بیماری سیاه زخم در دام‌ها، اعلام کرد: تب شدید تا 42 درجه سانتی‌گراد، ادرار خونی، مرگ ناگهانی در موارد حاد و بی‌اشتهایی از علائم بیماری سیاه زخم در بین جمعیت دامی است.

وی با بیان اینکه این بیماری در صورت عدم کنترل خسارت‌های اقتصادی و بهداشتی زیادی را وارد می‌کند، تصریح کرد: بیماری سیاه زخم دام‌های سبک و سنگین را درگیر خود می‌کند و دام مبتلا به این بیماری عموماً جان خود را از دست می‌دهد.

سرپرست شبکه دامپزشکی تکاب با اشاره به عوامل انتقال بیماری سیاه زخم، افزود: بیماری سیاه زخم از طریق خاک آلوده و عموماً در مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب بیشتر خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.