معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

مراسم احیاء امشب در 1873 بقعه متبرکه کشور برگزار می‌شود

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه 1899 امامزاده و بقعه متبرکه کشور امشب همزمان با دومین شب قدر پذیرای مومنان روزه دارند، گفت : مراسم عزاداری شهادت امام علی (ع) امشب در 1873 بقعه متبرکه برگزار می شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان اینکه شب های قدر فرصتی ارزنده از سوی خداوند متعال برای بهره برداری معنوی انسان است، گفت: ما باید از این نعمت های ویژه الهی به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره بگیریم.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه برنامه های ویژه شب قدر امسال در 1899 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود ، افزود : مراسم شب قدر در امامزادگان امسال شامل برنامه های مناجات خوانی ، ترتیل خوانی ، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و افتتاح ، سخنرانی و مداحی است و بناست با بهره گیری از کمک های مردمی ، نذور و عواید موقوفات مرتبط سفره های اطعام روزه داران بصورت افطاری ساده برپا شود.

وی ادامه داد : مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) امشب در 1873 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد و مراسم شام غریبان حضرت نیز در این امامزادگان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف با بیان اینکه محفل انس با قرآن کریم امسال در شب 23 ماه رمضان در امامزادگان برپا می شود ، تصریح کرد : در این محفل سه سوره از قرآن کریم ؛ (عنکبوت ، روم و دخان) که تلاوت آن در شب 23 ماه رمضان توصیه و تاکید شده است، بصورت ترتیل خوانی قرائت خواهد شد.

شرفخانی اضافه کرد : همچنین نماز جماعت در این شب های پرعظمت در 1711 امامزاده و بقعه متبرکه کشور اقامه خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار