اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند، در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

روز بدون نایلکس در منطقه 4 برگزار می‌شود

رئیس اداره آموزش شهروندی شهرداری منطقه 4 گفت: در راستای اجرای طرح کمپین آسمان آبی و زمین پاک در 21 تیر ماه روز بدون نایلکس ویژه برنامه‌هایی با مشارکت شهروندان در سطح منطقه برگزار می شود.

میرابوطالبی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس اداره آموزش شهروندی منطقه 4 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های روز نایلکس برگزاری نمایش . آموزش در 8 خانه کودک، توزیع بروشور، ارسال پیامک مضرات نایلکس به شهروندان، اردوی آموزشی از مرکز پسماند برای دانش‌آموزان و بچه‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات نواحی 2،5و8 است.

وی افزود: خانه‌های کودک گلشن، جوادیه، قاسم آباد، اوقاف، مجیدیه،مبارک‌آباد، قنات کوثر و مجیدآباد از جمله مراکز برگزاری این برنامه خواهد بود.

میرابوطالبی تصریح کرد: در این برنامه علاوه بر توزیع بروشور، پاکت های پارچه‌ای جهت جایگزینی کیسه پلاستیکی بین شهروندان منطقه توزیع می‌شود.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
آموزش تفکیک زباله تر به بیش از 100 خانوار در جنوب شرق تهران

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 15 گفت:در راستای کاهش چشمگیر زباله‌های تر تولیدی آموزشگران بازیافت روزانه 110 خانوار را آموزش می‌دهند.

رحمان پارسا معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 15، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد: کاهش چشمگیر میزان زباله تر تولیدی حرکت مثبت و ارزشمندی که نتیجه آموزش‌های چهره به چهره آموزشگران اداره بازیافت است و آموزشگران این حوزه روزانه به طور متوسط 110 خانوار را تحت آموزش قرار می‌دهند.

وی افزود: با تلاشی که در زمینه آموزش شهروندان و به ویژه دستیابی به زمین پاک و تفکیک زباله از مبداء در منطقه طی یک سال گذشته صورت گرفته‌است و شهروندان منطقه به اهمیت این کار و ارزش پسماند خشک پی برده و به کمک شهرداری آمده‌اند.

پارسا تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه 15 در ردیف 4 منطقه برتر در بحث تفکیک زباله از مبدا قرار گرفته‌است.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه گفت: آمار زباله تر تولیدی تنها در ناحیه یک این منطقه، 15 تن کاهش داشته و از 90 تن به طور میانگین به 75 تن رسیده‌است.


مناسب‌سازی معابر در منطقه 22

شهردار منطقه 22 گفت:برگزاری همایش‌های آموزشی برای رانندگان و شهروندان، در اولویت قدامات شهرداری منطقه است.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به عبور و مرور نادرست خودروها و رفتارهای غلط ترافیک اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی در شهر تهران است و در همین راستا اجرای طرح خط سفید می‌تواند نوعی فرهنگسازی برای مقابله با این اتفاق ناخوشایند در پایتخت باشد.

وی افزود: در فاز دوم اجرای طرح خط سفید و ترویج فرهنگ رانندگی صحیح،30 هزار متر طول خط‌ کشی محوری اجرا شده‌است.

مولایی در ادامه با اشاره به فاز 2 طرح خط سفید در محدوده شمال غرب تهران افزود: طی مدت زمان اجرای طرح، با امحا و اصلاح 13 هزار و 500 متر از خطوط محوری قدیمی،30 هزار متر طول خط کشی محوری در 12 معبر جمع و پخش کننده موجود صورت گرفته‌است.

وی تاکید بر نصب 300 عدد تابلوی انتظامی گفت:در همین راستا 300 مورد مناسب‌سازی برای تردد عابران پیاده، 170 مورد پارکینگ حاشیه‌ای، 700 متر مربع هاشور و اجرای خط‌ کشی شده همزمان با اجرای فاز 2 طرح خط سفید در منطقه 22 انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.