مجسمه‌هایی به روایت چهارسوی خیال در خانه هنرمندان

خانه هنرمندان به همت انجمن مجسمه سازان میزبان سومین دور آثار حجمی و مجسمه هنرمندانی از این انجمن با عنوان چهارسوی خیال می‌شود.

علی داوری عضو انجمن مجسمه سازان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص برگزاری نمایشگاه «چهار سوی خیال 3» گفت: این سومین دور نمایشگاه آزاد مجسمه سازان است که دور اول آن در موزه امام علی(ع) و دور دوم و سوم آن در خانه هنرمندان برگزار شده که تا کنون مورد استقبال نسبتأ خوبی واقع شده است.

وی افزود: نمایشگاه آثار حجم و مجسمه به همت انجمن مجسمه سازان در این خانه برگزار می‌شود و در آن آثاری از هنرمندانی چون نگار مبارک زاده، محسن غلامی،معصومه روستا و... به نمایش گذاشته می‌شود و ویژگی این نمایشگاه مختص بودن آن تنها به اعضای انجمن مجسمه سازان است.

داوری با اشاره به عنوان نمایشگاه ،موضوع و متریال به کار برده شده تصریح کرد: منظور از چهارسوی خیال همان تفکر و تصوری است که بیننده از مشاهده  کار‌ها در ذهن خود به آن می‌رسد، است و شایان ذکر است که موضوع، مواد مورد استفاده و حتی ابعاد نیز در این نمایشگاه آزاد بوده و کارها ممکن است با هر کدام از مصالح مانند گچ، آهن، برنز و فایبر گلاس ساخته شده باشند و دارای ابعادی حتی تا چند متر نیز باشند.

این هنرمند در پایان خاطر نشان کرد: انجمن ما در سال چهار سهمیه از خانه هنرمندان دارد که در فصل‌های مختلف از آن استفاده می‌کنیم و نمایشگاه‌هایی را در آنجا برگزار می‌نماییم، اولین نمایشگاه که این جمعه افتتاح می‌شود و نمایشگاه دوم به مجموعه آثار کوچک که تنها باید ابعادی تا 30 سانتی متر داشته باشند اختصاص دارد؛ دو نمایشگاه دیگر نیز که یکی از آن ها با موضوع عاشورایی و یا آزاد است در ماه‌های آتی در این محل برپا می‌شوند.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ساعت 17 روز جمعه 19 تیر در  در نگارخانه‌های بهار، تابستان و استاد نامی خانه هنرمندان افتتاح می‌شود وتا یک هفته در این محل واقع در خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر همه روزه از ساعت 14 تا 20 میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار