طبیعت فراموش شده را با این مجسمه‌ها به یاد آورید

هنرمندی این بار با زبان مجسمه، طبیعت فراموش شده را به ما یادآوری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارهایی از جنس طبیعت و یادآوری این دنیای گمشده در نگارخانه «ممیز» خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است.

مهدی یارمحمدی و هاجر میرشکاری زوج هنرمندی هستند که با آثار خود به این خانه آمده‌اند.

یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایشگاه که در آن 10 مجسمه و 13 نقاشی وجود دارد، گفت: موضوعی که مجسمه‌ها روایت می‌کنند، درباره طبیعت است که در آن از گیاهان الهام گرفته‌ام.

وی افزود: تمام این کارها فرم‌های ساده شده‌ای از همان گیاهان هستند که نمادی از کره زمین را مطرح می‌کنند. بعضی از آن‌ها به فرم خورشید نزدیک شده‌اند که ما باز هم در آن می‌توانیم ارتباط بین طبیعت و نیروی خورشید را که منبع انرژی پاک است را دریابیم.

وی تصریح کرد: این موضوع عنوانی است که اکثر ما درگیر آن هستیم؛ یعنی نفوذ فراوان تکنولوژی به زندگی و دوری از طبیعت. من احساس می‌کنم که این دور شدن می‌تواند عواقب بدی داشته باشد. به همین جهت برای آگاه کردن دوباره به سراغ آن رفتم.

این هنرمند اضافه کرد: برای این نمایشگاه عنوانی هم انتخاب نکردم تا در مخاطب ذهنیتی ایجاد نشود و خودش به نگاه و موضوع آن‌ها پی ببرد. همچنین کاری که ما انجام می‌دهیم، برای مخاطب است و این آثار نیز به گونه‌ای است که بیننده با آن می‌تواند ارتباط برقرار کند و به منزله پنجره‌ای است که طبیعت را به نگاه دیگری به تصویر کشیده است.

یار محمدی در ادامه با اشاره به نقاشی‌های همسرش ادامه داد: او با دیدن کارهای مجسمه به نوعی ایده گرفت و تلاش کرد تا نقاشی‌ها از بوم بیرون بزنند. برای همین از ماسک‌های چهره روی بوم‌ها استفاده کرد.

وی افزود: کلاژ و فتوآرت نیز از دیگر کارهایی است که در آثار او به چشم می‌خورد و با آن‌ها به بیان احساسات درونی و ویژگی‌های یک زن مثل لطافت، آزادی و ... پرداخته است.

وی اظهار داشت: اکریلیک نیز از دیگر متریال این نقاشی‌ها است و مجسمه‌ها نیز از موادی چون چند کاغذ بتون درست شده‌اند و سبک و قابل حمل هستند.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 24 آذر به نگارخانه نیز خانه هنرمندان مراجعه کنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار