عضو تندروی ایپک به دلیل مخالفت با توافق هسته‌ای ایران استعفا کرد

یکی از اعضای تندروی ایپک به دلیل مخالفت‌های شدید با توافق هسته‌ای ایران از سمتش در این سازمان صهیونیستی اسعفا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتون پست؛ "مورتون کلین،" عضو تندروی ایپک، در کنفرانس‌ها و نشست‌های فراوانی مخالفت آشکار خود با توافق هسته‌ای ایران را ابراز کرد و زمانیکه خود را در این راه شکست‌خورده دید، استعفا کرد. 

اواخر سال گذشته در کنفرانس تلفنی غیرعلنی به میزبانی کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) که بیش از 100 حامی مالی این گروه درباره استراتژی پشت پرده ایپک برای نفوذ بر مذاکرات ایران حاضر بودند، شرکت کردند. 
هدف از این کنفرانس تلفنی، لابی برای توافقی بود که برای اسرائیل نیز قابل پذیرش و مدیریت باشد. با این حال همزمان تلاش می‌شد موارد مورد بحث به نوعی اغتشاش کشیده نشود و حتی "هوارد کوهر،" مدیر اجرایی ایپک، از اعضا خواست هر اظهار نظری کنند؛ اما از "باراک اوباما" درباره ایران انتقاد نکنند. به حاضران گفته شد برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران با کنگره لابی کنید؛ اما از عمیق کردن بحران تا رسیدن به راه حل  نظامی علیه ایران پیش نبرید. 

"مورتون کلین،" رییس سازمان صهیونیست آمریکا، که یکی از قدیمی‌ترین گروههای طرفدار اسرائیل به شمار می‌رود و احتمالا تنها گروه تندرو تر از ایپک است، در این کنفرانس تلفنی گفت فقط یک تهدید قابل باور بمباران ضد ایران می‌تواند به مذاکره کنندگان آمریکایی کمک کند تا امتیاز بگیرند. 
وی مدعی شد: ایران سال 2003 (1382) زمانی که آمریکا عراق و افغانستان را مورد حمله قرار داد ، برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کرد، زیرا از اینکه "جورج بوش" ایران را هدف بعدی خود انتخاب کند وحشت داشت. 

با وجود سخنان تحریک‌آمیز "کلین" ایپک افزایش تحریم‌ها را به تهدید نظامی علیه ایران ترجیح داد. "کین" در اظهارات اخیر خود گفت ایپک به اندازه کافی قوی نبوده است. وی در حال پیگیری تلاشی است که به گفته خودش به طور فزاینده‌ای تبدیل به یک نبرد یک تنه شده است که نه تنها برضد ایران بلکه برضد متحدان سنتی خودش نیز است که قصد ندارند به هر اقدامی دست بزنند. وی با نارضایتی گفت من نمی‌توانم به تنهایی این جنگ را پیش ببرم. 

همزمان با نزدیک شدن ایران و شش کشور مذاکره کننده به توافق هسته‌ای، "کلین"  نماینده تندروترین طیف مخالف این توافقنامه در یادداشتی نوشت به نظر می‌رسد طرح "باراک اوباما" تسهیل دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران است. من همراه با این یادداشت، استعفایم  را نیز ارائه می دهم.

همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل نهایی مذاکرات هسته‌ای، "کلین"  بیش از پیش خود را تحت فشار می بیند و به نظر می‌رسد وی تنها فردی است که نابودی هسته‌ای رژیم صهیونیستی را در آینده‌ای نه چندان دور می‌ببیند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار