اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید؛

شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران تا اشتغالزایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

"شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران، شروع عملیات بهسازی در بوستان لاله و آموزش و اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده" از اقدامات شهرداری های مناطق است که در این گزارش می توانید بخوانید.

*شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران

رئیس سامانه 137 شهرداری منطقه 5 گفت: دومین مرحله طرح جهادی نگهداشت شهر با هدف شناسایی و ساماندهی معضلات و نابسامانی‌های بصری و زیست محیطی در محلات غرب تهران آغاز شد.

بهزاد صفوی رئیس سامانه 137 شهرداری منطقه 5 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تامین رضایت مندی شهروندان در اجرای مرحله نخست طرح جهادی اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری مبنی بر ضرورت حفظ و ارتقای بهداشت محیط شهری و رفع نابسامانی‌ها در جهت توسعه کیفیت زندگی شهری دومین مرحله طرح جهادی نگهداشت شهر در محلات غرب تهران آغاز شد.

وی افزود: مرحله دوم طرح جهادی نگهداشت شهر با استقرار نیروهای اجرایی 137 و با مشارکت ناحیه 3 در حال اجرا است.

صفوی تصریح کرد: اکیپ‌های اجرایی و کارشناسان ناحیه ماموریت‌هایی را با موضوع حذف زوائد فیزیکی، آبگرفتگی، نصب دریچه و غیر در دستور کار داشتند تا با انجام این اقدامات از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

رئیس سامانه 137 تاکید کرد: در این طرح با شناسایی نقاط آسیب خیر شب به اجرای رفع معضلات و ساماندهی طرح با بهره گیری از تمام تجهیزات و امکانات موجود اقدام شد.

وی در پایان گفت: کاهش پیام‌های 137 ثبت شده با اجرای مرحله نخست طرح جهادی نگهداشت شهر بیانگر موفقیت طرح است و بر همین اساس پس از بررسی نقاط قوت و ضعف طرح، مرحله دوم با هماهنگی به عمل آمده در ناحیه 3 اجرا شد.

شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران تا اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

*شروع عملیات بهسازی در بوستان لاله

قائم مقام معاونت عمران منطقه 6 از شروع عملیات بهسازی و ترمیم معابر در پارک لاله خبر داد.

امیر احمدی قائم مقام معاونت عمران منطقه 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرد: با توجه به اینکه بوستان لاله یکی از معروف ترین پارک‌های شهر، با قدمتی بسیار بالا به مساحت 40 هکتار و از پارک‌های فرا منطقه‌ای است با هدف رضایت و سهولت در تردد شهروندان اقدام به بهسازی و ترمیم معابر این بوستان شده است.

وی ادامه داد: عملیات ترمیم و بهسازی پارک لاله شامل انجام پیاده روسازی را سنگ کیوب به متراژ تقریبی هزار متر مربع است.

قائم مقام معاونت عمران منطقه در پایان تصریح کرد: این طرح به منظور تسهیل در عبور و مرور شهروندان و ایجاد شرایط مناسب در معابر شهری و تمامی معابر بوستان‌های سطح منطقه اجرا خواهد شد.

شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران تا اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

*اجرای آموزش بازیافت در محلات منطقه 6

رئیس اداره پسماند منطقه 6 از آموزش شهروندان در حوزه بازیافت در سطح نواحی شش گانه این منطقه خبر داد.

مهدی کاوه، رئیس اداره پسماند منطقه 6 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آموزش و اطلاع رسانی شهروندان برای حل مسائل و مشکلات در زمینه تفکیک پسماند و ارائه راه حل‌های مناسب در این زمینه در سطح منطقه در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها توسط آموزشگران مستقر در نواحی به صورت حضوری و چهره به چهره در سطح محلات منطقه و با هدف ترویج، توسعه و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با جداسازی، تفکیک پسماند خشک و تر از مبدا و طرح آسامن آبی – زمین پاک انجام می‌شود.

کاوه در ادامه تاکید کرد: توزیع کیسه پلاستیکی، پارچه‌ای، بروشور، کاتالوگ نیز برای آشنایی و تشویق شهروندان در تفکیک سازی و همچنین مراجعه رابطین به درب منازل، تعبیه غرفه‌های جمع آوری پسماند خشک در سطح محدوده میان شهروندان از اقدامات دیگر اداره پسماند در راستای اجرای این طرح است.

شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران تا اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

*آموزش و اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 گفت: مرکز تخصصی آموزش اشتغالزایی و نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان سرپرست خانوار در مجتمع شهید غنی پور راه اندازی می‌شود.

مهدی علیلو مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در این مرکز به بانوان بی سرپرست و آسیب دیده رشته‌های هنری مانند قالی بافی، نقاشی، چرم دوزی، پتینه و معرق آموزش داده می‌شود تا درآمد زایی داشته باشند.

وی گفت: بانوانی که توانایی پرداخت هزینه کلاس‌ها را ندارند در صورتی که نام آن‌ها در رسانه زنان سرپرست خانوار اداره امور بانوان شهرداری منطقه ثبت شده باشد رایگان پذیرش می‌شوند.

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 10 در پایان افزود: این مرکز با همکاری اداره آسیب‌های اجتماعی و انجمن صنایع دستی ایران در مجتمع شهید غنی پور مشغول فعالیت است.

شناسایی نابسامانی‌های بصری در غرب تهران تا اشتغال زایی بانوان بی سرپرست و آسیب دیده

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار