شوهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستور ضرب‌الاجل‌ها؛ فشار بر ایران تا آخرین ساعات/ عدم توافق آمریکا را بازنده مذاکرات می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است؛ گروه 1+5 تا آخرین لحظات ضرب‌الاجل تعیین شده، فشار بر روی ایران را در دستور کار دارد.

دستور ضرب‌الاجل‌ها؛ فشار بر ایران تا آخرین ساعات/ عدم توافق آمریکا را بازنده مذاکرات می‌کند

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمایلات 1+5 مبنی بر انداختن توپ توافق هسته‌ای در زمین ایران، گفت: واقعیت مذاکرات این است که ایران امتیازاتی بیش از حق و حقوق خود از 1+5 نمی‌خواهد.

وی با بیان اینکه تاکید بر فشارها از سوی 1+5 در روزها و ساعات پایانی مذاکرات امری طبیعی است، افزود: ایران تصمیمات اساسی خود را در مذاکرات گرفته است و 1+5 در واقع با تمرکز فشارها بر روی ایران قصد دارد ایران را از خطوط قرمز خود دور کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه متذکر شد: اگر 1+5 اصرار می‌کند تا ایران از خطوط قرمز خود فاصله بگیرد، تلاش بیهوده است چرا که این 1+5 است که باید تصمیمات مهم توافق را اتخاذ کند.

شوهانی با بیان اینکه بسیاری از مسائل از جمله مسائل فنی در مذاکرات حل و فصل شده است، تاکید کرد: اصل مهم در مذاکرات فعلی اراده سیاسی است که بدون شک مقدورات آن بر گردن 1+5 است.

این نماینده مردم ایلام در ادامه در رابطه با مرز خواسته‌های نامعقول 1+5 در مسیر توافق هسته‌ای تصریح کرد: این موضوع ، موضوعی جدی است که 1+5 بیش از ایران به توافق هسته‌ای نیاز دارد و بنده معتقدم حتی گروه 1+5 تا آخرین لحظات ضرب‌الاجل تعیین شده، فشار بر روی ایران را در دستور کار دارند.

شوهانی در ادامه اظهار داشت: بدون شک مرز توافق برد_ برد در رضایت طرفین نهفته است و 1+5 باید توقعات منطقی از ایران داشته باشد، چرا که توپ مذاکرات در زمین آمریکا و 1+5 است و معتقدم آمریکایی‌ها بالاخره باید به این توافق هسته‌ای تن دهند.

وی در ادامه با اشاره به شکست توافق و تصورات افکار عمومی در خصوص این شکست گفت: بدون شک افکار عمومی فلش شکست مذاکرات را به سمت 1+5 خواهد گرفت.

شوهانی ادامه داد: افکار عمومی در صورت به بن‌بست رسیدن توافق 1+5 را مقصر شکست در مذاکرات می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار