آصفری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

غربی‌ها از تمدید مذاکرات نفع می‌برند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که تمدید مذاکرات، سناریویی است که 5+1 در جهت منافع خود در نظر دارد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تمدید پی در پی این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و 6 قدرت جهانی در وین گفت: تمدید مذاکرات تا اندازه‌ای امر معقولی به نظر می‌رسد اما تکرار بیش از حد آن می‌تواند گویای زیاده‌خواهی گروه 5+1 و در راس آن آمریکا تلقی شود.

وی با بیان اینکه تمدید مذاکرات به یک سناریوی تازه در جریان مذاکره با ایران شباهت دارد، افزود: طرف غربی با فرصت تمدید مذاکرات به دنبال معطل کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران پشت دیوار مذاکرات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب به خوبی می‌داند برای دریافت امتیازات از ایران باید به خواسته‌های ایران به خوبی پاسخ دهد، تصریح کرد: غرب به خوبی می‌داند در صورت اهمیت ندادن به خواسته‌های ایران پاسخی برای جامعه جهانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ایران اقدامات اعتمادساز خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: ایران تاکنون نشان داده که به دنبال توافق برد – برد بوده و به دغدغه‌های غرب هم اهمیت داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه امروز نوبت غرب است که به دغدغه‌های ایران توجه کند، خاطرنشان کرد: غرب در حال حاضر، دغدغه‌های ایران در مذاکرات را نادیده می‌گیرد که اگر این شرایط ادامه پیدا کند مطمئنا ایران زیر بار توافقی که لغو تحریم‌ها و ادامه تحقیق و توسعه را برای برنامه هسته‌ای ایران مدنظر نداشته باشد، نخواهد رفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، توافق ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار