ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شکست توافق، تعجب برانگیز خواهد شد/ ایران و آمریکا اراده رسیدن به توافق را دارند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ شکست توافق تصمیمی تعجب برانگیز خواهد شد، چرا که ایران و آمریکا اراده رسیدن به توافق هسته‌ای را دارند.

شکست توافق، تعجب برانگیز خواهد شد/ ایران و آمریکا اراده رسیدن به توافق را دارند

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حصول نتیجه نهایی در آخرین ساعات و روزهای مذاکرات هسته‌ای، گفت: بدون شک اراده طرفین مذاکره کننده در حصول نتیجه نهایی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و آمریکا اراده رسیدن به توافق نهایی را دارند، افزود: اراده سیاسی ایران و آمریکا و تامین منافع اروپا همواره سه ضلع تعیین کننده این توافق محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید قبول کنیم موضوع پرونده هسته‌ای ایران بیش از آنکه ریشه فنی و پادمانی داشته باشد، ریشه سیاسی پیدا کرده، متذکر شد: در هر صورت آمریکایی‌ها همواره ریشه‌های فنی پرونده هسته‌ای ایران را بهانه‌ای برای خود قرار داده‌اند، وگرنه ایران خروج خاصی از موضوعات هسته‌ای خود نداشته‌اند.

ندیمی تاکید کرد: این امر واضح و مبرهن است که اراده صهیونیسم بین‌الملل و کاپیتالیسم در پرونده هسته‌ای ایران تعیین کننده بوده و مذاکرات را دچار چالش‌هایی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات باید به نتیجه نهایی منتهی شود، تصریح کرد: اگر توافق هسته‌ای حاصل نشود، این تصمیم تصمیمی عجیب ارزیابی خواهد شد ، چرا که اراده‌ها و اقدامات و بیان منافع طرفین مشخص است و این همه نشست و برخاست نمی‌تواند تنها جنبه تشریفاتی داشته باشد.

ندیمی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم توافق هسته‌ای بدون شک دور از دسترس نخواهد بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار